۲۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
اتریش: پوتین به پیروزی در اوکراین باور دارد

ایسنا نوشت: صدراعظم اتریش، اولین رهبر در اتحادیه اروپا که پس از حمله روسیه به اوکراین با ولادیمیر پوتین دیدار کرد، گفت که رئیس جمهوری روسیه "بر این باور است که دارد در جنگ اوکراین پیروز می‌شود."

به گزارش پایگاه بیزنس اینسایدر، کارل نهامر، صدراعظم اتریش، اولین رهبر اتحادیه اروپاست که از زمان حمله روسیه به اوکراین به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه رفت. نهامر در مصاحبه‌ای به ان.بی.سی گفت: این مذاکره "صریح و سخت" بود.

او همچنین بیان کرد که پوتین "منطق خودش از جنگ را دارد و فکر می‌کند روسیه دارد در این جنگ برنده می‌شود."

کارل نهامر عنوان کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به پیروزی عملیات نظامی خود در اوکراین، حتی پس از خروج نیروهای روسیه از بخشی از این کشور پس از چند هفته درجا زدن، نسبتاً مطمئن است.

نهامر روز دوشنبه گذشته تبدیل به اولین رهبر اتحادیه اروپا شد که از زمان حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، با پوتین دیدار می‌کند. نهامر در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی در روز شنبه بیان کرد که گفت‌وگویش با پوتین "دوستانه" نبود بلکه "صریح و سخت بود".

او ادامه داد: "فکر می‌کنم او اکنون منطق خودش از جنگ را دارد. او فکر می‌کند که جنگ برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه ضروری است. او به جامعه بین‌المللی اعتماد ندارد. او اوکراینی‌ها را مسئول نسل‌کشی در منطقه دونباس می‌داند."

نهامر در پاسخ به پرسش مجری این شبکه از او درباره اینکه آیا پوتین فکر می‌کند در این جنگ پیروز می‌شود، گفت که از نظرش "پوتین معتقد است که دارد در این جنگ پیروز می‌شود."

نهامر چند روز پیش گفت که "پس از گفت‌وگوهایش با پوتین مشخصا خوش‌بین نیست."

صدراعظم اتریش طی یک نشست مطبوعاتی در مسکو گفت: "من برای پوتین روشن کردم که کسی نگرش و دیدگاه او را ندارد. او آن را نوعی عملیات دفاع شخصی از جانب فدراسیون روسیه می‌داند. او آن را عملیات نظامی ویژه می‌نامد. من آن را جنگ می‌خوانم."

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدون IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    10 29
    ایشون از ترس آمریکاست که عملیات نظامی در اوکراین را جنگ میخواند آمریکا از همه اروپاییهای عضو ناتو و وابسته به ناتو باج خواهی می‌کند ایشون هم بخوبی میداند که روسیه در جنگ پیروز بوده است
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    12 2
    تیترت غلطه
  • عباس IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    29 16
    تخریب یک کشور مستقل وآزاد وبی طرف وکشتار کودکان،زنان ومردم بیگناه ومظلوم اوکراینی وبه کشتن دادن نظامیان روسی پیروزی نیست بلکه یک شکست مفتحضانه وجنایت برعلیه دموکراسی، انسانیت واخلاق است.پوتین با این جنایت بزرگی که درحق مردم اوکراین ونظامیان روسیه انجام داد برای همیشه وتا ابد تاریخ بدنام ولکه ننگی برپیشانی تاریخ جهان وروسیه خواهد ماند.