اعلام حمایت فرمانده کل پلیس از فعالان امر به معروف

تسنیم نوشت: فرمانده‌کل انتظامی کشور گفت: پلیس از تمام آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت و پشتیبانی می‌کند و به تمام رده‌های انتظامی، کلانتری و پاسگاه‌ها اعلام شده است که از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت و پشتیبانی کنند.

قرارگاه فرهنگی اجتماعی با حضور اعضاء و فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانسی به‌ریاست سردار "حسین اشتری" در ستاد فرماندهی‌کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی در این جلسه با تأکید بر اینکه در اجرای مأموریت‌ها با تدبیر، تجهیز، به‌روزرسانی، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی باید از بروز خسارت‌ها و صدمات جانی و مالی پیشگیری کرد، گفت: قرارگاه فرهنگی اجتماعی حول دو موضوع عفاف و حجاب و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برخورد و مقابله با کسانی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، فعالیت می‌کند.

فرمانده‌کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: براساس قانون (638 مجازات اسلامی) و شرع، روزه‌خواری در ملأعام و تظاهر به آن از مصادیق فعل حرام است و جرم محسوب می‌شود لذا پلیس با کسانی که مرتکب جرم شوند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی یادآور شد: همان‌طور که در اطلاعیه پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیز آمده است، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، چایخانه‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها و به‌طور کلی اصناف مرتبط با پذیرایی عمومی و مطبخ‌ها مجاز به فعالیت از سحر تا افطار نیستند و در صورت مشاهده برابر قانون برخورد می‌شود و واحد مربوطه پلمب و به مراجع قضائی معرفی خواهد شد؛ مراکز اقامتی پذیرایی و بین‌راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ‌ایستگاه‌های راه‌آهن و بیمارستان‌ها نیز برای خدمات‌رسانی با رعایت موازین شرعی و حفظ شئونات اسلامی در صورت اخذ مجوز، می‌توانند فعالیت کنند.

پلمب واحدهای متخلف

به‌گفته فرمانده‌کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در بازرسی‌هایی که توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی در سراسر کشور به عمل آمده به تعدادی از واحدهای صنفی متخلف ماه مبارک رمضان اخطاریه داده شد و تعدادی نیز پلمب شدند.

اشتری در این زمینه به آمارهای موجود اشاره کرد و گفت: تعداد بازدید از اصناف و مراکز پذیرایی (رستوران‌ها و...) در سراسر کشور 169 هزار و 499 مورد، تذکر برای اصناف مرتبط با پذیرایی 76 هزار و 362 مورد، اخذ تعهد از مراکز متخلف از شئونات ماه مبارک رمضان 20 هزار و 591 مورد، صدور اخطاریه 12 هزار و 135 مورد، تشکیل پرونده برای مراکز پذیرایی متخلف و معرفی به مراجع قضائی 292 فقره، توقیف وسایل نقلیه تظاهر به روزه‌خواری 176 دستگاه و سه‌هزار و 419 مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف از شئونات ماه مبارک رمضان گزارش شده است.

ایجاد قرارگاه فرهنگی اجتماعی و ضرورت ایفای سهم دستگاه‌های متولی

وی درباره بحث عفاف و حجاب، عنوان کرد: 32 دستگاه متولی این امر هستند و پلیس نیز یکی از این دستگاه‌ها به‌شمار می‌رود که به‌طور مستمر در این زمینه فعال بوده است و می‌طلبد نهادهایی که در این باره دارای وظایفی هستند بیش از پیش به یاری مجموعه انتظامی بیایند و سهم خود را در ایفای این امر مقدس ادا کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تنها مجموعه انتظامی موضوع عفاف و حجاب متولی این امر نیست، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تشکیل قرارگاه فرهنگی اجتماعی همه دستگاه‌ها باید وظایف خود را انجام دهند و اقدامات ایجابی و سلبی برابر ضوابط قانونی و مقررات به‌جد پیگیری می‌شود.

حمایت همه‌جانبه پلیس

اشتری در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر گفت: این امر باید با همکاری تمام اقشار جامعه صورت پذیرد چرا که این موضوع یک هنجار اجتماعی است و تقویت آن باعث افزایش امنیت در جامعه می‌شود، در این رابطه پلیس نیز از تمام آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت و پشتیبانی می‌کند و به تمام رده‌های انتظامی، کلانتری و پاسگاه‌ها اعلام شده است که از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت و پشتیبانی کنند.

فرمانده‌کل نیروی انتظامی کشور اضافه کرد: پلیس خدمتگزار مردم و با تمام توان پای کار است و در این راه با وجود موانع به وظیفه خود عمل می‌کند اما باید در این راه از تمام ظرفیت‌های موجود مانند استانداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج، نیروهای مردمی سازمان‌دهی‌شده و شورای فرهنگ عمومی و... استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ناظر یک و دو یادآور شد: در طرح ناظر یک به موضوع کشف حجاب در خودرو و در طرح ناظر دو به نظارت بر فعالیت اماکن عمومی و فروشگاه‌ها پرداخته و به تمام فروشگاه‌ها و مراکز خرید اعلام شد که شئونات اسلامی را باید رعایت کنند.

نظارت بر فضای مجازی

این مقام ارشد انتظامی درباره فعالیت در فضای مجازی عنوان کرد: فعالیت کاربران و افراد مشهور که تأثیرگذار در شئونات رفتاری هستند بایستی ساماندهی و قانونمند شود و در چارچوب قوانین و مقررات و شرع مبین اسلام فعالیت کنند و پلیس فتای ناجا نیز بر این حوزه نظارت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سردار اشتری: کسانی‌ که می‌توانند دو روز دیرتر از سفر برگردند

مجازات روزه‌خواری در ملاعام چیست؟

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =