دبیرکل مجمع نیروهای خط امام معتقد است: گروه اندکی از مردم که با اصلاحات مخالف‌اند زیاده‌‌خواه و فزون‌طلب هستند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای  در دیدار با اعضای شورای مرکزی و عمومی انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز و علوم پزشکی در پاسخ به سوالی در مورد آینده سیاسی کشور و تنوع حضور اصلاح‌طلبان و منتقدان در انتخابات پیش رو گفت: اگر فرصت رقابت برای انتخابات مساوی باشد می توان در این مورد اظهار نظر کرد و در وضعیتی که فرصت‌ها برای گقتن، پاسخ دادن به اتهامات و بیان نظرات و اندیشه‌ها و انتقادات برابر و عادلانه نیست و بیان نظریات و انتقادات، مصون از عواقب امنیتی و قضایی و محدودیت‌های دیگر نیست، چگونه می‌توان شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات را پیش‌بینی کرد.

سیدهادی خامنه‌ای ابراز عقیده کرد: اگر جریان رقیب معتقد به برگزاری یک انتخاب عادلانه است باید خیلی پیش از این فرصت را برای برگزاری یک انتخاب آزاد آماده می‌کرد اما امروز هیچ نشانه‌ای از این خواست و اراده مشاهده نمی‌شود.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به سوال یکی از حاضران پیرامون بحث جداسازی جنسیتی و مسائل پیرامون آن افزود: جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها هم چاره کار جهت حل مشکلات اخلاقی در جامعه‌ نیست. همه بر این متفق القول هستیم که باید هرزگی و فساد اخلاقی در جامعه ریشه کن شود و اخلاق و صداقت و سلامت در رفتار فردی و اجتماعی تجلی یابد. اما راهکارهایی که توسط برخی از مسئولین ارائه می‌شود نه تنها به حل این بحران نمی انجامد بلکه واکنشی منفی ایجاد می کند و منشأ این فجایع و بحران‌ها هم سیاسی است  و هم فرهنگی و تنها با دستورو بخشنامه حل نخواهد شد.

سیدهادی خامنه‌ای تأکید کرد: اول باید با ملت آشتی کنیم و حقوق مردم را محترم بشماریم و بعد آنها را به رعایت قانون توصیه کنیم. اگر خود یک طرفه قانون شکنی کنیم و به حریم ها تجاوز کنیم و حرمت و کرامت افراد جامعه را رعایت نکنیم چگونه انتظار عمل به قانون را از شهروندان انتظار داریم.

اینکه با طرح برخی برنامه‌ها مثل جداسازی جنسیتی و سپس ردّ آن و دستور الغای آن به دنبال یافتن جایگاه در بین مردم باشیم، اشتباه است. از این نمونه اقدام‌ها در این چند سال رخ داده و نتیجه گرفته نشده پس چرا باید دوباره این روش را تکرارکرد و با یک بازی تبلیغاتی در پی بازار گرمی و منحرف کردن افکار عمومی و ایجاد نگرانی در بین آنها شد قطعاً این روش شکست پذیر است و به نتیجه نخواهد رسید و بهتر است به جای اتخاذ چنین روش‌هایی به مقررات مصوب از مجاری قانونی پایبند باشیم نه اینکه هر روز به بهانه‌ای قانون را دور بزنیم و قیافه حق به جانب هم بگیریم. مدیریت کلان کشور باید در دست عقلا باشد نه به دست کسانی که عقل و مغزشان تعطیل و فقط بازوانشان فعال است.

سیدهادی خامنه‌ای با اشاره به اینکه سخنان جمع حاضر همان درد دل نخبگان و دلسوزان نظام است، تأکید کرد: دانشگاه نبض جامعه است و نشانه‌ای است از آنچه در جامعه می‌گذرد و فعالیت‌ها و حرکت‌های دانشجویی بیانگر نیازها و مطالبات آحاد جامعه است.

وی سپس با تأکید بر لزوم نگاه و کار فرهنگی در عرصه‌های اجتماعی افزود: در صورت اتخاذ چنین رویکردی ریشه‌دار در میان مردم است به هیچ‌وجه یک جریان و اندیشه سیاسی قابل حذف کردن نخواهد بود و جریان اصلاح‌طلبی نیز به این دلیل که یک جریان فکری- فرهنگی قابل حذف کردن نیست و راه اصلاح‌طلبی ماندنی است به شرط آن که به آن نه به عنوان پروژه بلکه به مثابه یک پروسه نگریسته شود.

وی با اشاره به مخالفان اصلاحات گفت: گروه اندکی از مردم که با اصلاحات مخالف‌اند در حقیقت با مصالح مردم مخالف‌اند و ریشه آن، زیاده‌‌خواهی و فزون‌طلبی آنهاست مخالفت عده‌ای دیگر با اصلاحات، به این دلیل است که از جریان اصلاح‌طلبی، شناخت واقعی ندارند و تحت تأثیر تبلیغات دروغ و تهمت‌ها قرار دارند.

سیدهادی خامنه‌ای تأکید کرد: اصلاحات در متن مردم وجود دارد و با تبلیغات سوء و منحرف کننده از بین نمی‌رود. در حالی ‌که تمامی تریبون‌های عمومی در اختیار مخالفان این جریان است و آزادانه از جوسازی و دروغ پراکنی علیه این جریان بهره‌ می‌برند. اینان از تمام فرصت‌ها، در تمام محافل حتی اجتماعات ورزشی و تفریحی نیز در بیان نظریات خود علیه این جریان بهره می‌برند. اما نتوانسته‌اند به نتیجه دلخواه برسند و اینهمه هزینه مادی و معنوی کارساز نبوده است. مخالفان به خوبی می‌دانند که در صورت برداشتن محدودیت‌ها و تهدید‌ها ، مقبولیت و مشروعیت این جریان علنی می‌شود.

وی تأکید کرد: در مقابل هر فیلتر، یک فیلتر شکن وجود دارد. همانطور که در زمان جنگ با وجود تمام تحریم‌ها و کارشکنی‌ها، از سلاح‌های دشمنان بر علیه خودشان بهره بردیم. چرا که با روش غیر منطقی و عقلی در مقابل یک اندیشه و عقیده نمی‌توان بهره دائمی برد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    1 0
    چه عجب يه نفر حرف دل ملت رو زد و چه عجيب تر شما گذاشتيدش؟
  • بدون نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    مدیریت کشور باید در دست عقلا باشد نه به دست کسانی که عقل و مغزشان تعطیل و فقط بازوانشان فعال است
  • سروش IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    1 0
    درود بر ایشان که حقیقتاً درک درستی از انقلاب اسلامی دارند
  • قاصدک IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    1 0
    انتخابات باید ازادانه باشد و تمام جریانات حتی اصلاح طلبان هم باید در انتخابات باشند. تا حالاکه در جامعه فقط یک جریان ان هم اصولگراها در مسند بودند که البته کارهای موفقیت امیزی از انان در متن جامعه و حتی در روابط بین المللی دیده نشده است. اصلاح طلبان باید تا باردیگر اوضاع اقتصادی و شان اجتماعی جامعه را درست کنید
  • کامیاب IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    1 0
    اصلاحات با تمام حرف ها بدجوری زنده است