هشدار پلیس؛ مراقب گواهینامه‌های رانندگی جعلی باشید

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور گفت: استفاده از گواهینامه های فاقد سابقه و جعلی ضمن پیگیری قانونی و ارجاع مجرمین به مراجع ذی صلاح قانونی به هنگام وقوع حوادث رانندگی باعث تشدید مجازات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ احمد کرمی اسد افزود: در فضای مجازی تبلیغات متعددی در خصوص اخذ هزینه و صدور گواهینامه بدون طی فرآیندهای قانونی مشاهده می‌شود که جاعلان بر اساس اطلاعات شناسنامه‌ای افراد مبادرت به صدور گواهینامه جعلی می‌نمایند.

وی گفت: با توجه به فرآیند سیستمی و هوشمند صدور گواهینامه‌های رانندگی امکان ورود و دسترسی افراد غیرمجاز به سامانه‌های این مرکز غیرممکن است. فلذا هرگونه تبلیغ در فضای مجازی مبنی بر امکان صدور گواهینامه با داشتن سابقه در سیستم پلیس راهور غیرممکن است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ادامه داد: تعدادی از جاعلان پس از اخذ بخشی از هزینه‌های مربوطه از افراد و طعمه‌های خود، خطوط ارتباطی خود را قطع و امکان دسترسی افراد را غیرممکن می‌سازند و تعدادی نیز با اخذ مدارک هویتی و شناسنامه‌ای اشخاص مبادرت به صدور و جعل گواهینامه با مشخصات سایرین نموده که در سامانه‌های پلیس راهور فاقد سابقه و اعتبار است.

کرمی اسد با تاکید بر اینکه دارندگان گواهینامه‌های رانندگی در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به کنترل و بررسی سوابق تخلفاتی درج شده در سابقه گواهینامه خود اقدام کنند، افزود: در صورت مشاهده هرگونه سابقه تخلف رانندگی که خودشان مرتکب نشده اند به مرکز اجراییات و مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور مراجعه و پیگیری نمایند.

وی در پایان اظهار داشت: استفاده از گواهینامه‌های فاقد سابقه و جعلی ضمن پیگیری قانونی و ارجاع مجرمین به مراجع ذی صلاح قانونی به هنگام وقوع حوادث رانندگی مستوجب تشدید مجازات خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

علت تأخیر یا نرسیدن گواهینامه رانندگی چیست؟

۴٧۴٧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =