گشایش نمایشگاه کتاب ونرم افزارهای قرانی درشهرکرد

ایرنا نوشت:دراین نمایشگاه که با حضورمسئولین استانی گشایش یافت، بیش از یک هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب به همراه محصولات حوزه حجاب و عفاف، احیای سلامت، طب اسلامی و نرم‌افزارهای مرتبط با قرآن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات علوم قرآنی چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه با برپایی ۲۵ غرفه و با حضور جمعی از مسوولان و فعالان حوزه قرآنی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه فرهنگی که تا ششم اردیبهشت ادامه دارد، بیش از یک هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب به همراه محصولات حوزه حجاب و عفاف، احیای سلامت، طب اسلامی و نرم‌افزارهای مرتبط با قرآن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برپایی کارگاه‌های آموزشی با محوریت تدبر در قرآن، خانواده و سبک زندگی اسلامی، برگزاری عصر شعر با موضوعات قرآنی و دینی، اجرای محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن، برپایی کارگاه خوشنویسی و کتابت قرآن کریم و اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوعات اجتماعی و دفاع مقدس در محوطه فرهنگسرا نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در جریان برگزاری نمایشگاه در فرهنگسرای شهرکرد به اجرا در می‌آید.

اجرای هرگونه فعالیتی که به نشر معارف و فرهنگ قرآنی منجر شود باید در اولویت قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین گشایش نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات علوم قرآنی گفت: ایران اسلامی سرزمینی است که قرآن در راس امور آن قرار دارد و آیات و نشانه‌های قرآنی در زندگی مردم آن ترجمه شده است و اگر در حوزه مدیریتی از این ترجمان به‌ خوبی بهره‌برداری نشده است، لازم است ضعف‌ها و کاستی‌ها بررسی و برای رفع آن تلاش شود.

ابراهیم شریفی برپایی نمایشگاه قرآنی را نتیجه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و موسسات و نهادهای مردمی دانست و افزود: به هر میزان برای توسعه معارف و فرهنگ قرآنی تلاش شود، نتیجه آن در نزد خداوند محفوظ خواهد بود و اثرات مثبت آن نیز در جامعه نمایان می‌شود.

وی از متولیان امور فرهنگی و بازدیدکنندگان نمایشگاه خواست، نقاط قوت و ضعف موجود در بخش‌های محتوایی و آثار به نمایش درآمده را به دست‌اندرکاران ارائه کنند و یادآور شد: این نمایشگاه برای مردم و استفاده آنان برپاشده است و باید برای هرچه بهتر برگزار شدن آن، پیشنهادها و نظرات بررسی شود.

توجه به حاکم شدن مسیر قرآنی در جامعه یک انتظار همگانی است

مدیرکل امور اوقاف و خیریه چهارمحال و بختیاری نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان در آیین گشایش نمایشگاه قرآنی با بیان اینکه قرآن بزرگ‌ترین هدیه و معجزه الهی است، گفت: اگر مبانی قرآنی در بخش‌های مختلف جامعه و در خانواده، سیاست و حکومت ملاک عمل قرار گیرد دیگر ترسی از بروز آسیب‌ها و نواقص وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسن امیری افزود: امروزه مشکلات و معضلات متعدد اجتماعی و فرهنگی و همچنین نواقص اقتصادی و بلاتکلیفی‌های سیاسی در جامعه مشاهده می‌شود چرا که هر کجا از معیارهای قرآنی فاصله گرفته شده است، آمار طلاق در خانواده‌ها افزایش‌یافته، عقب‌گردها در حوزه سیاست روی‌ داده، اقتصاد ربوی در اقتصاد کشور نفوذ کرده و عمل به انفاق کاهش‌یافته و فقر گسترده شده است.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود برای حاکم شدن مسیر قرآنی توجه بیشتری صورت بگیرد و به برپایی نمایشگاه و چاپ چند پوستر و بنر اکتفا نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت ترویج اقتصاد، سیاست، فرهنگ و خانواده قرآنی ادامه داد: متأسفانه در استان موقوفه‌ای با موضوع قرآنی وجود ندارد که بتواند از برنامه‌های حوزه قرآن پشتیبانی کند.

امیری شکل نگرفتن نذر و نیازهای قرآنی را ناشی از درک نشدن سرچشمه رحمت الهی در آیات و متن قرآن بیان کرد و افزود: بهره‌گیری از قرآن در مراسم دفن اموات هم آن‌چنان نهادینه نشده است در حالی که قرآن در تقلیل ترس و کاهش عذاب قبر اثرگذاری غیرقابل وصفی دارد.

وی شرایط پرداختن به نشر معارف قرآنی در سال‌های گذشته را قابل قبول نداست و با تاکید بر جبران فاصله‌های ایجاد شده در این حوزه، یادآور شد: امید است با رویکرد دولت انقلابی توجه بیشتری به حوزه نشر و ترویج فرهنگ قرآنی شکل بگیرد تا جامعه نیز از آسیب‌ها دور نگه داشته شود و ناهنجاری‌ها کاهش یابد.

گفتنی است، نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال و بختیاری تا ششم اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =