پژوهشی در زمینه موسیقی خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: انتظار ما از مدیران شرکت های موسیقی در استان این است که به سمت پژوهش بروند و یک خروجی پژوهشی در زمینه موسیقی از خوزستان بیرون بیاید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از خوزستان، حجت الاسلام رضا کلاه کج در نشست با مدیران شرکت های موسیقی استان خوزستان با بیان اینکه موسیقی فضای جامعه را به سمت نشاط و شادی می برد افزود: موسیقی در استان خوزستان فقط کنسرت نیست.کنسرت آخرین مرحله موسیقی در جامعه است.

وی با بیان اینکه استعدادهای هنری خوبی در استان خوزستان وجود دارد اظهار کرد: استعدادهای هنری بی شماری در استان خوزستان وجود دارد و هیچ استانی این حجم از هنرمند را در کشور ندارد.

حجت الاسلام کلاه کج با اشاره به فاطمه عبادی هنرمند ماهشهری و برنده فینال برنامه عصر جدید گفت: هیچکس تاکنون نیامده کار فاطمه عبادی را صنعتی کند و روی سفال،سرامیک و شیشه به تولید انبوه برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: انتظار ما از مدیران شرکت های موسیقی در استان این است که به سمت پژوهش بروند و یک خروجی پژوهشی در زمینه موسیقی از خوزستان بیرون بیاید. ما در همه بخش ها در خوزستان ضعف پژوهش داریم.

وی با بیان اینکه ارشاد از کسانی که تولید محتوا و طرح خوب داشته باشند حمایت می کند اظهار کرد: تسهیلات کم بهره به شرکت های موسیقی می توانیم بدهیم و همچنین از کسانی که طرح های خوب و کامل تحت عنوان جدول 17 ارائه دهند، حمایت می کنیم.

حجت الاسلام کلاه کج افزود: مدیران شرکت های موسیقی پایگاه خبری و موسسات تک منظوره هنری ثبت کنند که از این طریق هم بتوانید اخبارتان را اطلاع رسانی و هم از ظرفیت های ارشاد استفاده کنید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان اینکه دوازده رستوران در اهواز موسیقی زنده اجرا می کنند بیان کرد: در بالای ورودی این رستوران ها باید تابلوی موسسه یا مجتمع فرهنگی، هنری و رفاهی زده شود و ما می توانیم تئاتر خیابانی،هنرهای تجسمی،عکاسخانه و کافه کتاب در آنجا داشته باشیم.

حجت الاسلام کلاه کج با بیان اینکه کنسرت مطالبه مردم است گفت: انشاء ا.. با هماهنگی و برنامه ریزی درست بتوانیم کنسرت های متعددی را در فواصل زمانی کوتاه در استان برگزار کنیم که این مدیریت و همراهی مدیران شرکت های موسیقی را می طلبد.

وی با بیان اینکه از این پس مجوز کنسرت ها ده روزه صادر می شود،افزود: با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب،توسعه نیشکر،ملی حفاری و غیره به منظور استفاده از سالن های آنها برای اجرای کنسرت های موسیقی در استان هماهنگی صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: با شهرداری و کلیه دستگاه های استان مکاتبه می شود که از این پس هر دستگاهی که در نظر دارد کنسرت برگزار کند باید حتما از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرد؛ در غیر این صورت کنسرت مربوطه لغو می شود.

حجت الاسلام کلاه کج اضافه کرد: با تمام تالارهای عروسی و دستگاه ها و شرکت هایی که می خواهند کنسرت برگزار کنند نامه نگاری می کنیم که همه باید از شرکت های موسیقی دارای مجوز از ارشاد استفاده کنند.

استفاده از ظرفیت های خوانندگان بومی، استفاده از طرح های مدیران شرکت های موسیقی به منظور ایجاد کارآفرینی و اشتغال پایدار در جلسات شورای فرهنگ عمومی و استفاده از مفاخر موسیقی استان در کمیته های تخصصی موسیقی اداره کل از دیگر برنامه های مطرح شده توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست بود.

کوتاه شدن روند اخذ مجوز اجراهای صحنه ای موسیقی،رعایت عدالت اجتماعی در برگزاری اجراهای صحنه ای موسیقی،گرفتن مجوز توسط همه شرکت ها و سازمان ها برای اجرای کنسرت های موسیقی در استان،برگزاری جلسات منظم در حوزه موسیقی،استفاده از سالن های شرکت های نفت و حفاری برای برگزاری کنسرت های موسیقی و استفاده و حمایت از ظرفیت خوانندگان بومی و غیره از درخواست های مطرح شده توسط مدیران شرکت های موسیقی استان خوزستان در این نشست بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =