خوزستان می تواند به کانون جذب انواع طراحی های پوشاک تبدیل شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه طراحی لباس و پوشاک دارد و می‌تواند به کانون جذب انواع طراحی‌های پوشاک تبدیل شود خاطر نشان کرد: باید طراحان طرح‌هایی برای پوشاک طراحی کنند که قابلیت تولید و عرضه را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از خوزستان، «سید مجید امامی» در نشست تخصصی با فعالان و طراحان مد و لباس خوزستان، به پوشاک مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در مورد پوشاک مدارس دخترانه با وزارت آموزش و پرورش تعامل می‌کنیم که بهترین لباس با بهترین حجاب و طراحی زیبا و بهترین کیفیت پارچه تولید کنند؛ در تولید لباس مدارس انحصار در تولید را قبول نداریم و پیشنهاد می‌شود انجمنی به نام پوشاک مدارس راه‌اندازی شود.

وی از برگزاری جشنواره مد و لباس فجر خبر داد و اظهار کرد: لازم است طراحان لباس خوزستان در این جشنواره به ویژه در بخش لباس اجتماعی و مشاغل مشارکت داشته باشند و طرح‌های خود را در سایت جشنواره بارگزاری کنند.

امامی با اشاره به اینکه برای ارتقای جریان‌سازی مد در کشور نیازمند کاری حرفه‌ای هستیم که بتوان آن را به تولید رساند افزود: مساله ما دسترس‌پذیر کردن لباس سالم، زیبا، عفیفانه و ارزان است که اقشار مختلف بتوانند آن را تهیه کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه هدف ما این است در این جشنواره به سمتی برویم که طرح‌های برتر از 200 تا یک میلیارد تومان گرنت تولید بگیرند اضافه کرد: دستورالعمل لباس اجتماعی بانوان قبل از عید ابلاغ شد و اتحادیه‌ها باید بر اساس آن بر تولیدی‌های دارای مجوز نظارت داشته باشند چرا که این دستورالعمل ناظر بر طراحی، تولید و توزیع است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر لباس اجتماعی بانوان دستورالعمل‌هایی هم برای لباس نوجوانان و آقایان خواهیم داشت تصریح کرد: بنا داریم رویدادهای ماهانه هر ماه برای معرفی لباس‌های مختلف اقوام، پوشاک سنتی جهان اسلام و ... برگزار کنیم.

امامی با بیان اینکه حتما سکوی فروش رایگان دائمی در نگارخانه‌ها خواهیم داشت تا طراحان بتوانند طرح‌های خود را به تولیدکنندگان و اصناف نشان دهند ابراز کرد: در تهران 2 نگارخانه راه‌اندازی شده که یکی از آنها در برج میلاد است و بناست در 14 نقطه تهران این اقدام صورت گیرد.

مسئول کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در اهواز هم لازم است حداقل یک نگارخانه به این امر اختصاص داده شود خاطر نشان کرد: می‌توانیم یک مرکز بزرگ برای عرضه پوشاک ایرانی اسلامی بانوان در این نگارخانه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از طریق معاونت زنان و خانواده، وزارت صمت، استانداری و اصناف و اتحادیه‌ها باید از طراحانی که طرح‌های عفیفانه و دارای هویت ایرانی اسلامی دارد حمایت ویژه صورت گیرد اذعان کرد: در جشنواره مد و لباس فجر امسال فضای ویژه‌ای برای این موضوع داده شده است؛ طراحان پوشاک باید لباسی تولید کنند که با هویت بومی هر منطقه هماهنگی داشته باشد و شکافی با لباس سنتی و تاریخی ایجاد نکند.

در پایان این نشست سید مجید امامی از نمایشگاه آثار طراحان مد و لباس خوزستان که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برپا شده بود بازدید کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =