شکر دارویی تولید خوزستان نیازمند توجه ویژه مسئولان است

تابا نوشت:جمال سعودی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی جزو سندیکای داروی انسانی است؛ عنوان کرد: تنها تولید کننده شرکت دارویی در غرب خاورمیانه هستیم و شکر داروی تولید شده در این شرکت تمام استانداردهای لازم از اتحادیه اروپا و آمریکا را اخذ نموده است.

با بیان اینکه این شرکت از مجموعه هلدینگ بزرگ توسعه نیشکر و یکی از یکی از هشت شرکت وابسته به توسعه نیشکر و صنایع جانبی است؛ اظهار کرد: این شرکت در سال ۱۳۷۳ تاسیس و دارای مساحتی در حدود ۱۵۰۰۰ هکتار می باشد.

وی افزود: در سال ۱۳۸۷ کارخانه تولید شکر خام با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و در سال ۱۳۹۰ نیز کارخانه تصفیه شکر به ظرفیت سالیانه ۱۷۵ هزار تن ساخته و به بهره برداری رسید.

جمال سعودی با بیان اینکه سال ۱۳۹۳ کشت و صنعت فارابی با توجه به طرح توسعه که انجام داد و شناسایی نیاز مملکت، خط تولید شکر دارویی را با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن برای مصارف کارخانه جات تولید دارو راه اندازی کرد؛ گفت: این محصول مطابق با فارماکوپه و استانداردهای دارویی بین المللی usp-BP و IP تولید و بسته بندی می شود اما متاسفانه به دلیل عدم استقبال شرکت های داروسازی سالانه ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن شکر دارویی در این شرکت تولید می‌شود.

وی به توان ظرفیت تولید شکر دارویی کارخانه اشاره و خاطرنشان کرد: این شرکت با وجود ساختارها، خط تولید و سایر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که در اختیار دارد قادر به تولید ۳۰ هزار تن در سال بوه و همچنین توانایی صادرات به خارج از کشور را دارد.

سرپرست کشت و صنعت نیشکر فارابی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۰۴ شرکت‌ داروسازی، شکر دارویی از ما خریداری کرده اند؛ اذعان کرد: واردات این محصول یکی از عواملی است که منجر به عدم خرید شکر دارویی از سوی شرکت های داروسازی شده و همچنین شرکت‌های داروسازی متاسفانه به جای استفاده از شکرهای دارویی از شکر غذایی در تولید داروها استفاده می کنند.

سعودی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت فارابی جزو سندیکای داروی انسانی است؛ عنوان کرد: تنها تولید کننده شرکت دارویی در غرب خاورمیانه هستیم و شکر داروی تولید شده در این شرکت تمام استانداردهای لازم از اتحادیه اروپا و آمریکا را اخذ نموده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت کشت و صنعت فارابی در تلاش است که با تحقق شعار سال منویات مقام معظم رهبری فقط تحقق پیدا کند؛ اظهار کرد: تمام تلاشمان را در افزایش رونق تولید و کاهش واردات انجام داده ایم اما متاسفانه از سوی شرکت‌های داروسازی داخلی استقبالی از خرید این محصول مهم و راهبردی تاکنون صورت نگرفته است.

سرپرست مدیریت عامل کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی گفت: با توجه به درخواست‌هایی که از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس ، سوریه ، عراق، پاکستان و ترکیه داشته‌ایم و مذاکراتی که انجام شده است در حال تلاش برای اخذ مجوزات لازم برای صادرات ۵ هزار تن شکر دارویی هستیم.

سعودی در ادامه از دیگر تولیدات شرکت کشت صنعت فارابی نام برد و گفت: در زمان آیش، کشت گندم، کلزا، جو، آفتابگردان، کنجد و یونجه نیز صورت می‌گیرد. تولید ماهی به صورت متراکم ، کشت قارچ و پرواربندی دام سبک نیز از دیگر اقدامات این شرکت است.

وی با بیان اینکه کشت صنعت فارابی رسالت خود را به عنوان یک شرکت تولیدی انجام داده است؛ گفت: بالغ بر ۲ هزار نفر نیروی انسانی مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند از این رو به حمایت دولت و مدیران استانی برای رونق تولید و شکوفایی استان احتیاج داریم.

وی ادامه داد: وقتی تولید و فروش شرکت بالا باشد به تبع آن روستاهای اطراف در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی منتفع می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در سطح منطقه، در بخش مسئولیت های اجتماعی بسیار فعال بوده ایم عنوان کرد: در راستای امر مسئولیتهای اجتماعی و کمکهای خداپسندانه چندین مدرسه در منطقه احداث کرده ایم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =