۷ نفر
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
اردوغان برق منزل قلیچداراوغلو را قطع کرد!

ایسنا نوشت: با اعتراض رهبر اپوزیسیون ترکیه به قیمت‌های بالای انرژی و ندادن پول برق، مقامات ترکیه برق منزل او را قطع کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «کمال قلیچداراوغلو» رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه که برجسته‌ترین اپوزیسیون این کشور محسوب می‌شود، در اوایل سال جاری سوگند یاد کرده بود تا زمانی که دولت ترکیه افزایش قیمت برق خانگی را لغو نکرده، قبض برق خود را پرداخت نکند.

او در ویدیویی که روز پنجشنبه در توییتر خود منتشر کرد، ‌اعلام کرد که برق منزلش قطع شده است.

از یکم ژانویه که مقامات ترکیه تعرفه برق را به میزان زیادی افزایش دادند، مشترکین خانگی و تجاری با قبوض گزافی مواجه شده‌اند.

این افزایش قیمت‌ها اعتراضاتی را رقم زد و بسیاری از کسب‌وکارهای خرد قبوض خود را بر شیشه مغازه خود چسبانده‌اند تا نشان دهند که چقدر به تعطیلی نزدیک هستند.

دولت ترکیه برای تلطیف این فشار، طرح‌هایی ارائه کرد، از جمله بازنگری در سقف میزان مصرف منصفانه خانگی و تجاری. (حد مصرف منصفانه، میزانی است که اگر برق مصرفی مشترک از آن بالا بزند، مشمول تعرفه‌های گرانتری خواهد شد.)

اما قلیچداراوغلو در حمایت از ۳.۵ میلیون خانوار ترکیه که سال گذشته به دلیل عدم پرداخت قبوض خود، از برق بی‌بهره مانده‌اند، از ماه فوریه قبض برق خود را پرداخت نکرده است.

این سیاستمدار ۷۳ ساله همچنین مدعی شده است که قیمت انرژی در ۳ سال گذشته بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

او گفت: (برخورداری از) انرژی، یکی از حقوق اولیه بشری است، مانند نان، مانند آب، مانند هوا. الکتریسیته حق من است. من می‌خواستم صدای کسانی باشم که توان پرداخت (قبض برق) را ندارند.

نرخ تورم سالانه ترکیه در ماه مه به ۶۱ درصد رسید که در دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است. این در حالیست که متخصصان می‌گویند نرخ واقعی تورم ممکن است از این هم بیشتر باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    37 70
    تاثیرات جنگ اوکراین بر ترکیه، بسیار وسیع و دیر پا خواهد بود. همین موضوع باعث شده تا اردوغان که در فکر جهانگشایی در نقاط مختلف دنیا بود به موشی تبدیل شده که مجیز ولیعهد عربستان را بگوید فاجعه قتل خاشقجی را ماست مالی نماید و عنصر مطیعی برای ناتو باشد متاسفانه آینده برای ترکیه زیاد روشن نیست!
  • ایوب IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    81 20
    خوب منظورتان از این تبلیغات مغرضانه علیه ترکیه چیست اگر در ترکیه تورم در برق وسایر رخ دهد قابل درک است چون همانبرقی که در نیروگاه‌های برق و سایر تولید می‌شود با انرژی وارداتی با این وضعیت اقتصادی دونیا قابل درک وقبول می‌باشد و لی در ایران این همه تورم سرسام آوری که عمدا بوجود آورده اید وحق اعتراض را نیز به هیچ گروه وصنفی نمی‌دهید چه جوری ایضاح خواهید کرد میخواهید ثابت کنید بهترین کشور های دنیا نیز اینجور تورم و اعتراض ها وجود دارد ولی کور خواندید کشور ایران با هیچکدام از کشورهای اروپایی و غیره قابل قیاس نیست
  • محمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    54 3
    مگه ایران قطع نمی کنن بر خلاف سخنان امام (ره)
  • TR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    26 4
    ترکیه خیلی وضعیت پیدا کرده
  • آیدین IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    93 12
    ملت داره به اونجا می رسه که میخواد گوشت هم دیگه رو بخورن شما رفتی باز سراغ ترکیه
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    10 52
    آخه یکی نیست به این اردوغان بگه چرابایدیک کاربچه گانه انجام بده چراپشت سرش صفحه درست میکنید
  • علی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    80 14
    اینقدر از حسادت به خودتون نپیچید آخرش دق میکنید برق این یارو رو اردوغان قطع نکرده اداره برق قطع کرده و چیز عحیبی نیست هر کسی پول برقشو نده قطع میشه تو ایران بسیار فراوانتره
  • AA IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    42 4
    پول برق را پرداخت نکرده
  • سل بم IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    50 2
    ب ترکیه چیکار دارید اقتصاد ترکیه از ایران خیلی بهتره اینجا مردم دارن له میشن
  • ناصر DE ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    15 0
    چرا بزرگنمایی می کنین. مگر در ایران برق مردم را قطع نمی کنن؟ یادم است در زمان شروع یارانه، برق منزل مان 2 الی 3 هزار تومان بود. الان 200 هزار تومان است. یارانه همان 45 هزارتومان. چند درصد گران شده که با حقوق بازنشستگی ما همخوانی ندارد. اگر راست میگین به وضع مملکت خودمان رسیدگی کنین.
  • رامین IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    11 2
    کسی که پول برقش رو نده قطع میکنن عین خونه ما که پولشو پرداخت نکردیم