برگزارش مراسم احیای شب ۲۱ رمضان در امامزاده حسین(ع) قزوین

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان در امامزاده‌ حسین (ع) گفت: امیرالمومنین (ع) جان، مال و آبروی خود را با خدا معامله کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در مراسم شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان و دومین شب از شب‌های احیا که در امامزاده‌ حسین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در رابطه با امیرالمومنین (ع) آیات فراوانی از قرآن را اختصاص داده است، از جمله آیه۲۰۷ سوره مبارک بقره که می‌فرماید در میان آدم‌ها کسانی هستند که همه چیز خود را در راه خدا اهدا می‌کنند و طرف معامله خود را خدا می‌دانند تا رضای خدا را جلب کنند.

او ادامه داد: یکی از ویژگی‌های امیرالمومنین (ع) این بود که همه چیز خود اعم از مال، جان، آبرو و هر چه که داشت را در مسیر جلب رضای خدا قرار داده بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: گاهی از برخی می‌پرسیم چه‌کار می‌کنی؟ می‌گویند دنبال یک لقمه نان هستم، در حالی که شأن انسان این نیست، البته بی‌شک باید برای زندگی حرکت و تلاش کرد، انسان کار خود را می‌کند و رزق خویش را دست خدا می‌بیند، خداوند در رابطه با این ویژگی در سوره مبارک توبه فرموده‌اند خدا طرف معامله مومنین است و به آن‌ها می‌گوید جان، مال و آبرویتان را خریدار هستم، خریداری بهتر از من برای شما وجود ندارد، اگر با من معامله کردید در معامله ضرر نمی‌کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در زندگی شخصی نیز زمانی که بدانیم طرف معامله ما خداست، آرامش و آسایش در زندگی ما حکم‌فرما می‌شود، اختلافات و ناراحتی‌ها از بین می‌رود و محبت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

او خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های امیرالمومنین (ع) اعتقادات محکم بود، ایشان فرمودند اگر پرده‌ها کنار برود، قیامت برپا شود، شعله‌های آتش جهنم را ببینم که دارند زبانه می‌کشند و باغ‌های بهشت را از نزدیک ببینم، ذره‌ای بر یقین من اضافه نمی‌شود، زیرا من در زندگی دنیوی به یقین رسیده‌ام.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ما تا زنده هستیم باید بفهمیم قرآن کلام خدا و معجزه حضرت حق است، آیات آن را بخوانیم، بفهمیم، بچشیم و لذت ببریم، عقل خود را با قرآن نورانی کنیم، با قرآن به قلب خود آرامش ببخشیم، زندگی خود را با قرآن به مهربانی، دوستی و مودت رقم بزنیم، ترس، یأس، بخل و حسد را به وسیله قرآن از جان خویش دور کنیم، جلوه‌های خدایی را با روح خود وفق دهیم، در شب قدر باید به‌دنبال این موارد باشیم.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: ویژگی دیگر امیرالمومنین (ع) دنیا گریزی بود، امیرالمومنین (ع) کسی بود که هرگز به دنیا اجازه نمی‌داد در حریم قلبش ورود کند، حریم دل را عاشقانه خدا می‌دید و می‌خواست محبت خدا در دلش تقویت شود، در همین رابطه آن حضرت فرمودند ای دنیا از من دور شو، من تو را سه‌طلاقه کرده‌ام که دیگر حق بازگشت به سوی مرا نداشته باشی.

او یادآور شد: امیرالمومنین (ع) راجع به تقوا فرمودند می‌دانید تقوا با انسان چه می‌کند و متقین به کجا می‌رسند؟ خدا در دل و جان اهل تقوا تجلی می‌کند، این‌ها نه از غیرخدا می‌ترسند و نه به غیرخدا دل می‌بندند، به همین خاطر امیرالمومنین (ع) فرمودند مبادا هیچ یک از شما در زندگی‌تان به غیر خدا دل ببندید، هیچ کس از شما از کسی نترسد، فقط از گناهش بترسد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های امیرالمومنین (ع) این بود که ایشان اهل عبادت و بنده خدا بود، ما زمانی می‌توانیم بگوییم اهل عبادت هستیم که منش ما عبادت باشد، وگرنه صرفا با نماز خواندن و یا روزه گرفتن نمی‌شود گفت منش افراد عبادت است، حضرت می‌فرمود اگر عبادت از ترس جهنم باشد عبادت بردگان است، اگر عبادت برای طمع بهشت باشد، عبادت بازرگانان و تجار است، عبادت باید برای محبت خدا و گوش کردن به فرمان او باشد که اگر چنین باشد عبادت احرار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: همچنین ولادت در خانه خدا و شهادت در حین عبادت و در خانه خدا نیز یکی دیگر از ویژگی‌های خاص امیرالمومنین(ع) است.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =