نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدرسه شهید حاج قاسم سلیمانی خرم آباد

در مراسمی با حضور سالاروند سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان و به مناسبت هفته زمین پاک (٢ الی ٨ اردیبهشت) زنگ زمین پاک در مدرسه شهید حاج قاسم سلیمانی خرم آباد نواخته شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این مراسم که به مناسبت هفته زمین پاک با شعار سرمایه گذاری در زمین با کاهش مصرف پلاستیک درمدرسه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد مطالبی توسط سالاروند سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص اهمیت زمین پاک به زبان ساده برای دانش آموزان ارائه شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در این مراسم هدف از نامگذاری این هفته به نام زمین پاک را جلب توجه همگانی به زمین و خاک به عنوان مهمترین عامل زندگی انسانها عنوان نمود.

سالاروند گفت: باید به موضوع فرهنگسازی حفظ و نگهداری زمین در ایران توجه خاص شود تا در آینده‌ای نه چندان دور و با تخریب محیط زیست به ویژه زمین با خطر نابودی آن مواجه نشویم.

وی پسماندها را یکی از مهمترین عوامل تهدید کننده سلامت محیط زیست دانست و از دانش آموزان خواست تا در پاکسازی و نریختن زباله در محیط مدرسه، معابر و محیطهای عمومی و اماکن تفریحی و گردشکری پیشگام باشند.

سالاروند با اشاره به این‌که توجه به حفظ محیط زیست باید از خانواده شروع شود گفت: قطعاً همه شما دانش‌آموزان می‌توانید به عنوان یک محیط یار یا همیار محیط زیست در حفظ طبیعت و عناصر آن نقش به سزایی داشته باشید.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: حفظ محیط زیست با یک نگاه عمومی و مسئولیت اجتماعی همگانی محقق می‌شود و باید همه آحاد مردم و دستگاههای اجرایی در این امر دخیل باشند.

در پایان این مراسم ضمن نواخته شدن زنگ زمین پاک، مسابقه نقاشی با موضوعات زیست محیطی در بین دانش آموزان برگزار شد.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =