خطوط ریلی مازندران در جهت توسعه گرشگری فعال می شود

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نگاه دولت سیزدهم، خدمت بی منت به مردم است، گفت: خطوط ریلی مازندران در جهت توسعه گرشگری فعال می شوند.

به گزارش خبرآنلاین از رامسر، سید محمود حسینی پور در مراسم‌ معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان رامسر با بیان اینکه شهرستان رامسر، شهدا، جانبازان و آزادگان والامقام بسیاری را تقدیم انقلاب کرد و رزمندگان سلحشوری از این سامان در دفاع مقدس حضور داشتند، خاطرنشان کرد: سرلشگر خلبان شهید حسین خلعتبری که از قهرمانان جنگ های دریایی بودند از جمله دلاوران این خطه و افتخار بزرگی برای رامسر بودند که نشانگر ارزش های انقلابی این شهرستان است.

وی با بیان اینکه نتوانستیم زیرساخت های رامسر را برای دستیابی به جایگاه اصلی مقصد گردشگری فراهم کنیم، گفت: در طی سال ها شاهد سیاست ثابتی در این راستا نبودیم و بهمین خاطر بیعدالتی هایی در خصوص مناطقی چون رامسر که دارای ظرفیت های ویژه ی گردشگری بودند، اعمال شد.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که یکی از شهرهایی که حتما بعنوان نماد گردشگردی به دنیا معرفی خواهد شد رامسر است، اظهار کرد: راه های مواصلاتی که به استان مازندران منتهی می شود، بسیار عقب نگه داشته شده است. از شروع پروژه آزادراه تهران - شمال بیش از ۲۰ سال گذشته است و تا کنون قریب ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

حسینی پور، با بیان اینکه از نظر خطوط ریلی ضعیف هستیم و امروزه صنعت گردشگری براساس ریل است، تصریح کرد: استراتژی اولیه ما ریل است و حسب دستوری که رییس جمهور صادر کردند، بنا داریم خطوط ریلی را در استان توسعه دهیم که انشاالله تسریع خواهد شد.

وی با اشاره به این که علیرغم تلاش های صورت گرفته برای تجهیز و توسعه فرودگاه رامسر، هنوز کارهای زیادی در این فرودگاه باقی است، افزود: یکی از شاخص های مهم دیگر رامسر پتانسیل آب گرم است که این صنعت باید همچون دنیا تجاری سازی شود.

حسینی‌پور، با بیان این که نگاه دولت آیت الله رئیسی خدمت بی منت به مردم است و باید در خدمت به مردم تلاش شبانه روزی کنیم تا عقب ماندگی جبران شود، یادآور شد: امروز در سایه هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب در علم و تکنولوژی و در بسیاری از مواردی که در دنیا بعنوان توسعه قلمداد می شود، صاحب حرف هستیم.

وی، با اشاره به منابع انسانی مازندران که دارای رتبه های نخست کشوری در شاخص های این بخش است، خاطرنشان کرد: باید نخبگان را پای کار بیاوریم که این مهم بسیج عمومی برای شهرستان رامسر محسوب می شود. ان شاء الله با سرمایه گذاری های که در رامسر شروع شده است شرایط اقتصادی رامسر رشد خواهد کرد. سرمایه گذاری در طرح های توسعه رامسر واجب و ضروری است و فرماندار باید شرایط سرمایه گذاری در رامسر را محقق نماید.

وی تاکید کرد: متخصصین ایرانی محیط زیست در خارج کشور طی دیداری که با ما داشتند برای ساماندهی و حل مشکل پسماند استان مازندران اعلام آمادگی نمودند و همچنین گروه خودروسازی آمادگی خود را برای ارتقای صنعت خودروسازی استان اعلام کردند . با وجود نیروی انسانی و فکر خوب در استان دلیل عقب ماندگی باید مشخص شود.

وی در پایان گفت: بستری باید فراهم شود تا تمام متخصصین رامسر حتی آنهایی که در خارج کشور حضور دارند بتوانند برای کمک به توسعه شهرستان با فرماندار و سایر مدیران ارتباط برقرار کنند و امکانات عمومی جوانان و نخبگان بسیج شود.

استاندار با بیان اینکه اگر این زمینه ها فراهم شود، رامسر در آینده نزدیک با سرمایه گذاری های صورت گرفته متحول می شود، افزود: با توجه به شرایط باغات وکشاورزی رامسر و شرایط اقلیمی بدنبال این هستیم کنسرسیوم صادرات محصولات کشاورزی و باغی را در غرب مازندران ایجاد کنیم و برای صادرات استاندارد تلاش کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =