با بازگشت شرایط به قبل از کرونا، «ترافیک» همچنان صدرنشین مشکلات شهر کرج است

شهردار کرج گفت: با بازگشت شرایط به قبل از کرونا و لغو بسیاری از محدودیت‌های مربوط به فعالیت واحدهای آموزشی و اداری و اصناف، ترافیک صدرنشین مشکلات شهری شده است و از همین جهت، امسال در این حوزه کارهای مهمی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «مصطفی سعیدی» اظهار کرد: بخش اعظم بودجه‌های عمرانی شهرداری کرج در حوزه ترافیکی، توسعه شبکه راههای دسترسی و بازگشایی معابر هزینه می‌شود و امسال چند طرح مهم از جمله تقاطع ماهان – آزادی، کنارگذر مهرشهر، چندین اصلاح هندسی و ایجاد دسترسی محلی افتتاح می‌شود و علاوه بر آن، شاهد اتفاقات خوبی در پروژه‌های قطار شهری و بزرگراه شمالی و اتصال باغستان به آتشگاه و... خواهیم بود.

وی ادامه داد: کرج به عنوان مرکز استان البرز یکی از مهاجرپذیرترین نقاط کشور به شمار می‌رود و سرانه مالکیت خودرو به نسبت سرانه جمعیتی نیز بسیار بالا است و از همین رو، به رغم اقداماتی که مدیریت شهری در راستای فروکش ترافیک و تردد روان خودروها در دستور کار قرار دارد، شاهدیم که ترافیک و مسائل حاشیه‌ای آن همچنان یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی شهر و شهروندان است.

کلیددار مرکز استان ادامه داد: با توجه به مجاورت تهران و البرز، روزانه حجم عظیمی از ترددها از سمت کرج به پایتخت و بالعکس شکل می‌گیرد که به همین جهت مبادی ورودی و خروجی شهر در صبح و عصر با راهبندان‌های طولانی مواجه هستند و گرچه ترافیک صرفاً یک عنوان کلی است اما آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و تاثیرِ سوء آن بر اقتصاد ملی و محلی، محیط زیست و سلامتی شهروندان انکارناپذیر است.

روند پرسرعت هوشمندسازی تقاطعات سطح شهر

سعیدی با بیان اینکه هوشمندسازی تقاطعات سطح شهر در حال حاضر با جدیت و سرعتِ هرچه تمام پیش می‌رود و شهرداری نیز از تجهیزات هوشمند برای ثبت تخلفات رانندگی بهره می‌جوید، افزود: معتقدیم که روان‌سازی ترافیک با دو محوریت زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری صورت می‌پذیرد و در هر دو حوزه اقدامات اساسی در حال جریان است.

دعوت از صاحبان زمین‌های خالی برای راه‌اندازی پارکینگ‌های عمومی

شهردار کرج با بیان اینکه پروژه‌های احداث پارکینگ‌های طبقاتی در دستور کار قرار دارد و این مهم در اولویت طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز قرار دارد، از صاحبان زمین‌های خالی سطح شهر تقاضا نمود در راستای مشارکت در امر کاهش ترافیک و تامین جایِ پارک خودروها در سطح شهر به ویژه در هسته‌های مرکزی که در طول روز با ازدحام تردد مواجه هستند، نسبت به راه‌اندازی پارکینگ‌های عمومی اقدام نمایند و شهرداری نیز مشارکت و همراهی لازم را خواهد داشت.

سعیدی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های قطار شهری و بزرگراه شمالی نیازِ مبرم کلانشهر کرج در شرایط کنونی برای فروکشِ ترافیک است که در این راستا دولت قول مساعد داده است و از معاونت‌های فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک انتظار می‌رود که در این خصوص جدیت و اهتمام بیشتری داشته باشند و با تقویت نظارت و سرکشی‌ها، مقدمات مانع‌زدایی و قوت بخشی به اقدامات را در دستور کار قرار دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =