لابد ما زندان بودیم این آقا قائم‌مقام باشگاه بود/ آجورلو استقلال را قهرمان کند؛ بعد برود!

خبرورزشی نوشت: بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی گفت: کسی که فوتبالیست نبوده نمی‌تواند درباره حمید استیلی اظهار نظر کند که در همه سطوح برای فوتبال این کشور زحمت کشیده است.

مهدی امیرآبادی، بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال در گفت و گویی، درباره اتفاقات حاشیه ای پیرامون اظهارات سرپرست قبلی تیم ملی درباره حمید استیلی و موضوع کاندیداتوری مدیرعامل باشگاه استقلال برای ریاست فدراسیون فوتبال اظهاراتی را مطرح کرد:

در هیاهوی حمله برخی رسانه‌ها به عزیزی‌خادم، افشای دستمزد سرپرست قبلی تیم ملی باعث شد موضوع دریافتی سرپرست فعلی تیم ملی (حمید استیلی) از سوی مجتبی خورشیدی مطرح شود. آیا در جریان این موضوع قرار گرفتید؟

بله! اولاً باید گفت حمید استیلی فوتبالیست بوده است. علاوه بر آن برای ورزش و فوتبال این مملکت زحمت کشیده و در رده های مختلف فوتبال بازی کرده. یک آدم سالم است و در جام جهانی برای ایران افتخار آورده. شما کجا بودید که درباره یک فوتبالیست حرف می زنید؟ اگر حمید استیلی سرپرست تیم ملی نباشد قطعاً باید یک فوتبالیست جایش بنشیند. فوتبالیستی در سطح عالی؛ نه اینکه یک فرد از بیرون این ورزش وارد شود و چنین پست مهمی بگیرد.

اما خورشیدی در تازه‌ترین صحبت‌هایش گفته من ۲۰ سال قائم مقام باشگاه راه‌آهن تهران بودم؟

عجب! لابد در آن مدت، ما زندان بودیم که از این مسائل خبر نداشتیم.

اتفاقاً او گفته یک سال هم قائم‌مقام باشگاه استقلال بوده است؟

این هم جالب است. حتما حبس بودیم که خبر نداریم.

به نظر شما چرا چنین اتفاقاتی در حوزه تیم ملی فوتبال ایران رخ می دهد؟

برای اینکه غیر فوتبالی ها داخل مجموعه فوتبال شده اند و فوتبالی های ما بیرون نشسته‌اند. این ساده ترین جواب برای این پرسش است.

چه کسانی این افراد را وارد فوتبال می کنند؟

بهتر است من این سوال را از شما بپرسم؛ واقعاً این همه مدیر و افراد غیر فوتبالی در فوتبال ایران چه می کنند؟ باور کنید اگر همزمان دو لیگ برتر با ۱۶ تیم داشته باشیم به اندازه همه تیم ها، مدیران فوتبالی تحصیلکرده در این مملکت هستند که باشگاه‌ها را اداره کنند، اما در همین لیگ برتر ۱۶ تیمی چند مدیر فوتبالی در راس کار هستند؟ واقعا چند نفر فوتبالی هستند؟ اینها همه از جمله مسائلی است که باعث می‌شود وضعیت فوتبال به اینجا برسد که یک فرد از بیرون بیاید داخل، سرپرست تیم ملی شود و بعد برای امسال استیلی دستمزد تعیین کند. یک روز بگوید ۱۰۰ میلیون زیاد است و یک روز بگوید ۵۰۰ میلیون کم است. اصلا به شما چه ربطی دارد!

شما به عنوان بازیکن سابق تیم ملی از سرپرستی تیم ملی چه تعریفی دارید؟

با دو مثال ساده جواب می‌دهم. در استقلال بیژن طاهری سرپرست این تیم است. کسی که خودش با استقلال در جام باشگاههای آسیا بوده و سابقه پوشیدن پیراهن این تیم را دارد و از هر نظر برای این سمت فردی موجه است و بازیکنان هم حرف او را بی برو و برگرد می شنوند. در پرسپولیس افشین پیروانی خودش یک فوتبالیست بوده و در رده ملی توپ زده است. پست سرپرستی در تیم ملی خیلی مهم است. سرپرست علاوه بر اینکه باید همه مسائل تیم را مدیریت کند حتی گاهی می تواند به سرمربی تیم همفکری بدهد. با او حرف بزند و در لحظات حساس کادر فنی را به آرامش دعوت و آنها را از لحظات بحرانی نجات بدهد. یک غیر فوتبالی چه کمکی می‌تواند در این شرایط به تیم‌ملی ایران بکند؟ اینهایی که اسم بردم همه تجربه بالای فوتبالی دارند.

ارتباط بین سرپرست و بازیکنان تیم ملی به چه صورت است؟

یکی از همین موارد حساب بردن بازیکنان از سرپرست تیم ملی است. وقتی می گویم خیلی ها توانایی انجام این کارها را دارند اما به عنوان فوتبالی بیرون از این فضا هستند بی دلیل نمی گویم. من خودم فارغ التحصیل رشته فیزیولوژی ورزش هستند و با اینکه مدرک مربیگری A آسیا را دارم اما هرگز دنبال مربیگری نبودم بلکه دوست دارم در پست های مدیریتی و سرپرستی فعالیت کنم چون اهمیت این دو پست را کمتر از سرمربیگری نمی دانم.

چه زمانی قرار است این مسائل در فوتبال ما تمام شود؟

لطفاً هر زمان تمام شد به ما هم خبر بدهید تا یک گوسفند قربانی کنیم و از این بابت جشن بگیریم.

خبر دارید شایعه شده مصطفی آجرلو قصد دارد دوباره کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شود؟

فقط امیدوارم هر کسی در نهایت رئیس فدراسیون فوتبال می شود کسی باشد که دلش برای این ورزش بسوزد. واقعا حال فوتبال ما خوب نیست و نگاه نکنیم که در آسیا در رده اول هستیم یا به جام‌جهانی رسیدیم. ما در سال‌های گذشته هزار بار در این باره مصاحبه کردیم و گفتیم که فوتبال حال خوبی ندارد.

این را از کجا می توان فهمید؟

اینکه ما در فصل جاری لیگ برتر کدام پدیده ای را بین جوانان فوتبالیست رو کردیم؟ در حالی که تا پنج، شش سال گذشته حداقل سالی چند پدیده در لیگ معرفی می‌شدند اما پدیده امروز فوتبال ما کیست! کسی که رئیس می شود باید دلش برای این مسائل بسوزد.

حالا به نظر شما موضوع کاندیداتوری آجرلو لطمه‌ای به شرایط استقلال در شش هفته پایانی میزند؟

امیدوارم تا آن زمان که مسائل مربوط به انتخابات جدی می شود قهرمانی استقلال قطعی شده باشد. اگر هم آقای آجرلو می‌خواهد برود با یک هدیه خوب به هواداران باشگاه استقلال را ترک کند.

بیشتر بخوانید:

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    4 0
    شایعه درست نکنید سردار جایی نمیره