برگزاری شورای آموزش و پرورش لرستان در خرم آباد

جلسه شورای آموزش و پرورش استان در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم با 4 دستور کار بزرگداشت مقام معلم ، وضعیت بازگشایی مدارس، طرح ملی شهید سلیمانی و تعیین تکلیف کتابخانه 17 شهریور برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، استاندار لرستان در این جلسه با اشاره به جایگاه و مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت : علامه شهید مطهری یکی از کسانی بود که همه عمر خود را وقف تعلیم و تربیت کرد و آثار گرانبهایی از وی به یادگار مانده است

دکتر فرهاد زیویار به نقش معلمان در توسعه فرهنگ و تکامل جامعه هم اشاره کرد و گفت : تکامل و رشد انسان در یاد گرفتن است و معلم این مهم را در زندگی بشر انجام می دهد .

رئیس شورای آموزش و پرورش استان شغل معلمی را یک کار سخت و با کمترین امکانات دانست و گفت: معلمان عاشق شغل خود هستند و اگر این عشق به آموزش و یادگیری نباشد این شغل چند برابر سخت تر خواهد شد .

استاندار در ادامه از تمام دستگاههای اجرایی استان خواست به کمک آموزش و پرورش بیایند و با امکاناتی که دارند با هماهنگی آموزش و پرورش به رفع کمبودها کمک کنند.

دکتر زیویار به وضعیت کتابخانه 17 شهریور که در مالکیت آموزش و پرورش است هم گریزی زد و گفت : اولویت کار فرهنگی باشد و با یک کار حقوقی مناسب این مشکل با نگاه فرهنگی حل و فصل شود.

سرپرست آموزش و پرورش هم در این جلسه به هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت : تجلیل و تکریم مقام معلم نباید فقط معطوف و منحصر به دستگاه آموزش و پرورش باشد و پیشنهاد داد که هر یک از دستگاههای اجرایی استان با دعوت از چند تن از معلمان با تجلیل از این فرهیختگان به جایگاه و مقام معلم احترام بگذارند.

رضا عزتی در ادامه گزارشی از وضعیت آموزش حضوری در مدارس ارائه کرد و گفت : با بازدیدهای هفتگی و روزانه همکاران، خوشبختانه تاکنون مشکلی گزارش نشده است و آموزش دانش آموزان با بهترین وضعیت در حال انجام است و معلمان در تلاش برای رفع عقب ماندگی های تحصیلی دانش آموزان هستند.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان به طرح شهید سلیمانی هم اشاره کرد و گفت : این طرح وزارتی که بهینه سازی و متناسب سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه ای با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترانه در حال انجام است که تا کنون 33 چمن مصنوعی ، 5 سالن ورزشی سقف بلند ، 6 زمین ساحلی و 14 کلاس درس تربیت بدنی با اعتبار 11 میلیارد تومان به استان لرستان اختصاص یافته و این طرح ها باید تا پایان سال 1401 تکمیل و به بهره برداری برسند .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1626270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =