۲ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

همانطور که می‌دانید این نوع جراحی‌ها اصطلاحا غیرقابل بازگشت هستند؛ پس مثل بازی فوتبال با یک انتخاب اشتباه، انتظار کامبک و برگشت نداشته باشید! بنابراین با انتخاب بهترین روش جراحی بینی در ایران از همین حالا ظاهر دلخواه خود را با کمترین دردسر تصور کنید!

انتخاب روش‌های نادرست و ارزان یا بهترین روش با قیمت مناسب برای جراحی بینی؟ مسئله این است! امروزه دلایل مختلفی برای جراحی بینی وجود دارد، اما چه روشی مناسب فرم بینی شماست؟

با تکنیک‌های جراحی بینی آشنا شوید

قطعا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما برای جراحی بینی، انجام آن به روش‌های مختلف و صحیح است. اساسا چه روشی برای این جراحی مناسب است؟ کلید پاسخ به این سوال در دستان جراح شماست!

جراح با بررسی تمام شرایط موجود و فرم بینی شما تصمیم می‌گیرد که کدام روش مناسب‌تر است. به طور کلی دو روش باز و بسته برای این جراحی وجود دارد. انجام هر کدام از آنها نتیجه متفاوتی خواهد داشت.

جراحی بینی باز؛ ایجاد شکاف در خارج از بینی

در این روش جراح با استفاده از لوازم مخصوص، اقدام به ایجاد برش‌هایی روی سطح خارجی بینی می‌کند. با ایجاد این برش‌ها پوست به راحتی برداشته می‌شود. البته این مورد به دلیل دسترسی راحت و کامل پزشک به سطح بینی یکی از مزیت‌های روش باز محسوب می‌شود. این روش هم با وجود مزایای زیاد خود معایبی (هرچند ناچیز) هم دارد. از دیگر مزایای جراحی باز می‌توان به دقت نظر بیشتر جراح حین عمل اشاره کرد.

جراحی بینی بسته؛ ایجاد شکاف از داخل بینی

یکی دیگر از روش‌های جراحی بینی، روش بسته یا داخلی است. در این روش برخلاف روش باز، برش‌هایی در داخل بینی شما ایجاد می‌شود. به همین دلیل جراح دید کمتری به بینی دارد. یکی از مزیت‌های مهم این روش، باقی نماندن جای زخم روی پوست شما است. همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که دوره نقاهت طولانی مدت را دوست ندارید، استفاده از روش جراحی بسته برای شما کارساز خواهد بود! چرا که دوره نقاهت بسیار کوتاه مدتی نسبت به روش باز دارد.

از دو تکنیک باز و بسته برای جراحی بینی استفاده می‌شود

اهداف جراحی بینی؛ زیبایی یا درمانی؟!

ابتدا باید هدف خود از جراحی بینی را مشخص کنید. اگر برای زیبایی اقدام به جراحی می‌کنید، متدهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اگر بحث درمانی و وجود مشکل در میان باشد، داستان کاملا متفاوت خواهد بود! معمولا جراحی در این حالت به دو نوع رینوپلاستی (زیبایی) و سیتوپلاستی (درمانی) تقسیم می‌شود.

جراحی زیبایی (رینوپلاستی)

این نوع جراحی که به پلاستیک هم معروف است، گل سر سبد جراحی‌های روز ایران هم به شمار می‌رود!

روزانهافراد زیادی برای داشتن چهره‌ای زیبا دست به ترکیب چهره خود می‌زنند! به همین دلیل استقبال از روش رینوپلاستی روز به روز درحال گسترش است.

در این نوع جراحی، برش‌هایی در بینی شما ایجاد شده و فرم غضروف و استخوان شما تغییر پیدا می‌کند. البته ممکن است در این روش نیاز به عمل ترمیمی هم وجود داشته باشد.

معمولا در جراحی‌های ترمیمی به بازسازی کامل ساختار بینی می‌پردازند؛ در واقع فونداسیون ساختمان بینی شما را از بیخ و بن تغییر می‌دهند!

نمونه جراحی راینوپلاستی دکتر جواد رحمتی با هدف زیبایی

جراحی درمانی (سیتوپلاستی)

همیشه هم جراحی‌های بینی را نمی‌توان به حساب زیبایی گذاشت. گاهی اوقات هدف از عمل بینی، ممکن است درمانی و برای رفع برخی مشکلات باشد. اگر دچار انحراف، پولیپ بینی و مشکلات تنفسی هستید، انجام روش سیتوپلاستی بهترین گزینه است.

مزایای ناگفته انواع روش‌های جراحی بینی در ایران!

به هر دلیلی که تصمیم به انجام این جراحی دارید، مزایای زیادی هم بعد از آن به دست می‌آورید؛ بنابراین با آگاهی از این مزایا احتمالا شک و تردیدها را کنار خواهید گذاشت!

· دوره نقاهت بسیار کوتاه و امکان انجام فعالیت‌های روزانه با کمترین مشکل

· بیشترین نتیجه و بازخورد مثبت را دارند

· فرم و شکل بینی با سایر اجزای چهره متناسب‌تر می‌شود

· با توجه به نتیجه جراحی، هزینه انجام شده کاملا متناسب است

· افزایش اعتمادبنفس

· رفع قوز روی بینی‌های استخوانی یا عقابی

· بهبود افتادگی نوک بینی

· برطرف کردن عدم قرینگی در ساختار بینی

· کم شدن اندازه کلی بینی

نمونه جراحی زیبایی بینی دکتر جواد رحمتی

برای جراحی بینی چقدر باید هزینه کنیم؟

پاسخ این سوال به عوامل زیادی گره خورده است. معمولا برحسب مهارت، تخصص، میزان سختی جراحی، نوع و فرم بینی شما و پیچیدگی‌های روند جراحی، هزینه‌های عمل شما برآورد می‌شود.

البته باید سایر هزینه‌ها مثل دستمزد پزشک، آزمایشات، بیمارستان، مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی و داروها را هم به جمع این مبلغ اضافه کرد.

با این وجود بهتر است حتما قبل از اقدام به جراحی از پزشک خود برآورد حدودی هزینه‌ها را درخواست کنید.

هزینه جراحی بینی در ایران

جمع‌بندی

احتمالا یکی از دغدغه‌های اصلی شما برای جراحی بینی، انتخاب بهترین جراح بینیاست. همانطور که اشاره شد روش‌ها و دلایل زیادی برای این جراحی وجود دارد. جراح متخصص با توجه به هدف و انتظاری که از فرم آینده بینی خود دارید، اقدام به انتخاب بهترین روش می‌کند.

با این وجود فاکتورهای زیادی در این انتخاب دخالت دارند. به هر ترتیب یک انتخاب اشتباه، ممکن است پشیمانی‌های زیادی به بار بیاورد!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1626688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =