۸ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
طغیان قلعه‌نویی علیه پرسپولیس/عکس

ورزش سه نوشت: یکی از بهترین بازی های امیر قلعه نویی روبروی پرسپولیس، در شکست دو بر صفر این تیم برابر شاهین اتفاق افتاد.

شاهین تیم منضبط و پرقدرت اواسط دهه ۶۰ با دو نایب قهرمانی جام باشگاه های تهران در سالهای ۶۴ و ۶۵ که هر دو با شکست برابر استقلال و پرسپولیس بود، رقابت های جام باشگاه های تهران در سال ۶۶ را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد.

آنها تا پایان هفته ششم با ۵ تساوی و یک برد در رده ششم جدول رقابت ها قرار داشتند و بعد از تساوی برابر استقلال در هفته ششم، در هفته هفتم باید به مصاف پرسپولیس می رفتند.

ستاره آن روزهای شاهین امیرقلعه نویی ۲۴ ساله بود که در حضور بزرگان شاهین بازوبند کاپیتانی را نیز به بازو می بست و نشان داده بود از دوران جوانی قدرت رهبری بالایی دارد.

تیم تحت رهبری نصرالله عبداللهی بعد از بازی درخشان شاگردانش در ۲۵ فروردین ۱۳۶۶ برابر استقلال که با بد شانسی به تساوی بدون گل رسیدند، در ۴ اردیبهشت در حضور ۸۰هزار هوادار پرسپولیس به مصاف شاگردان علی پروین رفتند. پرسپولیس قبل از این بازی با ۴ بردو دو تساوی در صدر جدول رده بندی قرار داشت و هواداران این تیم آمده بودند تا با شکست شاهین صدر جدول را محکمتر از قبل در اختیار داشته باشند.

بازی دو تیم در روز درخشش به یاد ماندنی امیر قلعه نویی در میانه میدان و دو گل کریم باوی با دو گل به سود شاهین به پایان رسید، تا آنها انتقام فینال فصل قبل را از رقیب سرسخت آن روزهای خود بگیرند.

این یکی از ماندگارترین بازی های تاریخ فوتبال امیر قلعه نویی است، روزی که او به تنهایی هافبک های پرسپولیس را در میانه میدان خلع سلاح کرد و نقشی اساسی در برد تاریخی شاهین با بازوبند کاپیتانی در ۲۴ سالگی برابر پرسپولیس داشت.

طغیان قلعه‌نویی علیه پرسپولیس/عکس

طغیان قلعه‌نویی علیه پرسپولیس/عکس

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1626933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم پور IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    5 1
    یادش بخیر اولین بار بود استادیوم آزادی میرفتم از دیواره ها مردم هجوم بردند و رفتیم بالای بالا جا پیدا کردیم پنجعلی هم لنگ لنگان روی نیمکت ذخیره ها بود دفاع شون ضعیف شده بود اما شاهین با خط آتش مرتضی یکه کریم باوی و پازوکی عالی بودن خط هافبک شون هم که امیرخان قلعه نویی با ضیایی و سلطانی بود