از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و معلمان بازنشسته استفاده می‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای جبران کمبود معلم از همکاران بازنشسته و یا از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته معلم و جایگاه شهید مطهری بیان کرد: شهید مطهری مردی بزرگ دارای اندیشه‌های بلند است که بعد از گذشت سال‌ها همچنان، تفکر او که در قالب کتاب‌های متعدد است، روشنگر مسیر ماست.

او گفت: شهید مطهری در سه حوزه مبارزه می‌کرد؛ مبارزه با کفر و رژیم ستمشاهی، مبارزه با متحجرین و خشک‌مغزان همچون گروه فرقان، که جان خود را نیز در این راه از دست داد و مبارزه با کمونیست‌ها و گروه‌های نواندیش که می‌خواستند برداشت شخصی از قرآن ارایه دهند که شهید مطهری با این سه دسته مبارزه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته معلم اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در این هفته مرسوم است که تجلیل از ۳۲معلم استانی و کشوری، عطرافشانی با حضور مسئولان استانی، دیدار با امام جمعه و استاندار قزوین، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، عیادت از فرهنگیان بیمار صعب العلاج، دیدار با خانواده فرهنگیانی که در دوران کرونا مرحوم شدند بخشی از برنامه‌های هفته معلم است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به رتبه بندی معلمان تصریح کرد: اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده لایحه رتبه‌بندی ۲۶بار مورد ارزیابی قرار گرفته است. آخرین مراحل در حال طی شدن است و رقم این کار کنار گذاشته شده و همکاران ما باید صبوری کنند تا طرح اجرا شود و قطعا ما نیز از حقوق همکاران در چارچوب منطق حمایت می‌کنیم.

او در ادامه با اشاره به کمبود نیرو در استان یادآور شد: حدود ۲ هزار نفر کمبود نیرو داریم و حدود هزار نفر جذب خواهیم داشت. با توجه به اینکه هر سال تعدادی از همکاران بازنشسته می‌شوند لذا برای جبران کمبود معلم باید از همکاران بازنشسته بخواهیم که با ما همکاری کنند و یا از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

سیاهکالی مرادی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین گفت: تصویب اعتبار ۱۶۲میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین اعتبارات برای اردوگاه‌های قزوین از برکات این سفر است. همچنین با قرارداد با معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، پنج سالن ورزشی و ۲۵چمن مصنوعی در سطح استان در داخل مدارس هدف ایجاد می‌شود که ۴۰درصد اعتبار تامین شده و ۶۰درصد نیز باید خودمان تهیه کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1627116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =