امام جمعه قم:  وضعیت افغانستان را ببینید ، زندگی در ایران اسلامی فرصتی مغتنم است

خبرگزاری حوزه نوشت: امام جمعه قم، زندگی در ایران اسلامی را فرصتی مغتنم دانست و گفت: وقتی مشاهده می‌کنیم که خاک کشور برادر و دوست ما، افغانستان در گذشته شاهد ظلم طمع‌کاران غربی و شرقی بوده و همچنان نیز طمع دشمنان از این سرزمین قطع نشده است باید حضور در کشور امن ایران را قدر بدانیم و از فرصت‌های موجود استفاده کنیم.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از طلاب جامعةالمصطفی و رزمندگان لشکر فاطمیون که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: قبل از ماه مبارک رمضان، پیامبر(ص) پیروان خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان تشویق و ترغیب می‌کردند زیرا این ماه روزهایش برترین روزها، شب‌هایش برترین شب‌ها و ساعت‌هایش برترین ساعت‌ها است.

وی، گفت: امام صادق علیه السلام به ما توصیه کردند که وقتی ماه رمضان آمد خودتان را در جهاد با نفس خود ببینید و در بیان دیگری فرمودند در این ماه رزق‌ها تقسیم می‌شود؛ هم رزق معنوی و مادی، هم رزق فردی و خانوادگی و هم رزق اجتماعی؛ همچنین مدت عمر هر کسی در این ماه تعیین می شود و در این ماه افرادی که به حج می روند مشخص می شوند و یک شب خاص در این ماه وجود دارد که از هزار ماه برتر است.

وی، به تحلیل برخی از فرصت‌های ماه رمضان پرداخت و گفت: حضور در شهر مقدس قم که در روایات از این شهر به عنوان حرم اهل بیت(ع) یاد شده است و حضور در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها که حرم در حرم است فرصت خوبی است که باید آن را قدر بدانیم.

تصاویر/ دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با آیت الله سعیدی

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت زندگی در ایران اسلامی را فرصتی مغتنم دانست و گفت: وقتی مشاهده می‌کنیم که خاک کشور برادر و دوست ما، افغانستان در گذشته شاهد ظلم طمع‌کاران غربی و شرقی بوده و همچنان نیز طمع دشمنان از این سرزمین قطع نشده است باید حضور در کشور امن ایران را قدر بدانیم و از فرصت‌های موجود استفاده کنیم.

وی، افزود: امیدواریم که این ظلم ها از مردم افغانستان برداشته شود و مرزها امن و امان شود و مردمی که برای عبادت خدا در مسجدها حضور پیدا می‌کند از شر افرادی که با حرکت‌های انتحاری و احمقانه خود را به درک می‌فرستند و نمازگزاران را به شهادت می‌رسانند نجات پیدا کنند.


بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1627153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =