در ‌‌نهایت کشمکش بین اوباما و دونهام فرزند به دنیا آمده را به مبلغان مسیحی می‌سپرد و از سرپرستی او امتناع می‌کند...در نایروبی، جدید‌ترین دوستش دختری ۲۷ ساله «روث بیکر» به دنبالش می‌آید و بعد از چهار ماه با هم ازدواج می‌کنند...

پدر چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا چهار بار ازدواج کرد ولی مهم‌ترین زنی که در زندگی افسرده و همراه با غم و اندوهش وارد شد زنی از طبقه متوسط جامعه آمریکا بود. الیزابت بتی مونی، معلم آمریکایی در سال ۱۹۵۸ جوانی اهل کنیا را به عنوان منشی کارهای خود در نایروبی استخدام می‌کند ولی وقتی این جوان برای تحصیل در دانشگاه به آمریکا سفر می‌کند، با کمک مونی در دانشگاه هاوایی پذیرش می‌شود و حتی در منابع تاریخی آورده شده که بخشی از هزینه‌های تحصیل اوباما را با کمک و واسطه وکیلی به نام فرانک لوباخ می‌پذیرد.

به گزارش خبرآنلاین، در کتاب سالی ژاکوبس با عنوان «باراک دیگر» این قصه یکی از اولین خبرهایی است که در هیچ کتابی آورده نشده است. وی در بیوگرافی کاملی از خانواده رئیس جمهور آمریکا تقریباً داستان فردی را گفته است که تمام زندگی‌اش با افسردگی گذشته است. «ژاکوبس»، خبرنگار و گزارشگر روزنامه بوستون گلوب اطلاعات جدیدی درباره زندگی و گذشته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آورده است که برخلاف کتاب خود اوباما، پدر رییس جمهور کنونی را فردی دائم الخمر و پر از خشونت‌های روزانه معرفی کرده است. باراک اوباما در کتابش با عنوان خاطراتی از پدرم از زبان نوجوانی ۱۶ ساله از پدری یاد کرده بود که زندگی پرزحمتی داشته است و تمام سعی خود را در راه رفاه خانواده به کار می‌برده است.

در مقابل کتاب «باراک دیگر» حقایقی غیر از آن چیزی را می‌گوید که رئیس جمهور در کتاب خاطرات شخصی خود ذکر کرده بود. در این کتاب از باراک دیگری یاد می‌شود که برخلاف رسانه‌های نزدیک به دولت موجب دلسرد شدن رای دهندگان به رئیس جمهور سیاه پوستان می‌شود. برخلاف کتابهای قبلی در این کتاب آورده شده است وقتی اوباما به هاوایی سفر می‌کند که در‌‌ همان زمان همسر کنیایی باردار خود را‌‌ رها کرده بود که علاوه بر نوزاد متولد نشده‌اش یک فرزند دیگر هم داشت که باید به جای سفر به هاوایی و ملاقات با معشوقه سفید پوستش از آنها نگهداری می‌کرد.

در دانشگاه او در حالی به راحتی درس‌های خود را می‌گذراند که خانواده‌اش در مشقت کامل زندگی می‌کردند. در دوران دانشگاه استنلی «آن دونهام» دانشجوی همکلاسی ۱۷ ساله از اوباما باردار می‌شود و در‌‌ همان زمان مجبور می‌شود با او ازدواج کند تا ماموران مهاجرتی اجازه اقامت بیشتر در کشور آمریکا را برای او صادر کنند. وی با دونهام ازدواج می‌کند و دو ماه بعد عروس جوان از وجود خانواده دانشجوی سیاه پوست مطلع می‌شود ولی اوباما این خانواده را انکار می‌کند و می‌گوید که او سال‌ها پیش از همسرش در کنیا جدا شده است.

در ‌‌نهایت کشمکش بین اوباما و دونهام فرزند به دنیا آمده را به مبلغان مسیحی می‌سپرد و از سرپرستی او امتناع می‌کند و در ‌‌نهایت باراک اوبامای پدر بعد از سه سال تحصیل در هاوایی و هاروارد از سوی اداره مهاجرت به کنیا نزد خانواده‌اش فرستاده می‌شود. ولی بعد از چند هفته از گذشت این اخراج به نایروبی، جدید‌ترین دوست اوباما دختری ۲۷ ساله یعنی «روث بیکر» با هواپیما به دنبال او می‌رود و بعد از چهار ماه با هم ازدواج می‌کنند. در سالهای بعد روث اولین همسر اوباما، کیزا را در بیمارستانی در نایروبی ملاقات می‌کند که هر دو آن‌ها برای ملاقات اوباما آمده بودند. زمانی که دو پای اوباما در اثر حادثه‌ای شکسته بود. روث اوباما در زندگی خود با شوهرش، غیر از یک زندگی پر از خشونت و تحمل مردی دائم الخمر چیزی تعریف نمی‌کند.

روث، اوباما را مردی به شدت شهوت‌ران و مشتاق به الکل معرفی می‌کند که حتی در بعضی از مواقع برای رسیدن به خواسته‌هایش از گذاشتن چاقو روی گلوی او واهمه نداشته است. روث می‌گوید البته من همیشه می‌دانستم او جرات کشتن من را ندارد و همیشه بلوف می‌زند ولی همیشه از کتک زدن بچه‌های همسر اولش کوتاهی نمی‌کرد و به خاطر همین امر روث او را ترک می‌کند ولی هنوز هم تا اینجای قصه هیچ کس از باراک اوباما رئیس جمهور آینده آمریکا خبری ندارد... پدرش در سالهایی که او در کلیساهای مختلف بزرگ می‌شود با چهار زن ازدواج می‌کند که همگی در کوتاه‌ترین مدت او را ترک می‌کنند.

واشنگتن پست/۱۲ ژوئیه/ترجمه محمد حسنلو

۶۰۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام BE ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    ببخشینا اول مطلب نوشته پدر اوباما/ ضمنا اونم اسمش اوباما بوده خب...
  • تیمسار IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    پسر شماها آخر ژورنالیستین ! می ترکونین ! این سخنان در مورد پدر اوباماست !