۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
بهترین استقلال تاریخ لیگ برتر جام می‌گیرد؟

ورزش سه نوشت: تیم فرهاد مجیدی تا پایان هفته بیست و چهارم، بهترین عملکرد استقلال در تاریخ لیگ برتر را به ثبت رسانده است.

کسب دوازده امتیاز از شش بازی باقیمانده، قهرمانی استقلال در لیگ برتر را قطعی خواهد کرد، حتی اگر پرسپولیس با پیروزی در تمامی دیدارهای باقیمانده ۱۸ امتیاز را به جمع اندوخته‌های خود اضافه کند. پس از گذشته ۹ سال، حالا قهرمانی بیشتر از هر زمان دیگری به آبی‌پوشان نزدیک‌تر است.

استقلال تا پیش از دیدار امروز برابر سپاهان، توانسته است از ۲۴ دیدار خود ۵۶ امتیاز را به دست بیاورد که بهترین عملکرد این تیم در تاریخ لیگ برتر و بیست و یک دوره این مسابقات محسوب می‌شود. اتفاقی که هرگز برای این تیم رخ نداده بود و آبی‌ها حتی موفق نشده بودند پس از ۲۴ بازی به مرز کسب ۵۰ امتیاز برسند.

بهترین عملکرد آبی‌های پایتخت تا پیش‌ازاین، به لیگ هشتم مربوط می‌شد. جایی که استقلال توانسته بود در پایان هفته بیست و چهارم، ۴۹ امتیاز را جمع‌آوری کند. آبی‌ها در آن فصل به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهن و با ۶۶ امتیاز، قهرمان لیگ شدند.

استقلال در لیگ هشتم تحت هدایت امیر قلعه نوعی تا پایان هفته بیست و چهارم متحمل ۵ باخت شده بود اما با خط حمله قدرتمند خود، ۵۵ مرتبه دروازه حریفان را باز کرده بود. حالا و در شرایطی که تیم مجیدی ۷ امتیاز نسبت به استقلال آن فصل بیشتر کسب کرده، باید دید در پایان فصل موفق به کسب عنوان قهرمانی خواهند شد یا خیر.

دیگر عملکرد موفق استقلال تا پایان هفته بیست و چهارم، به لیگ سوم برمی‌گردد. آبی‌پوشان در آن مقطع ۴۸ امتیاز را جمع‌آوری کرده بودند. سپس استقلال در لیگ‌های پنجم، ششم و سیزدهم در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند که آبی‌پوشان تا پایان هفته بیست و چهارم این سه دوره از لیگ برتر، ۴۷ امتیاز به دست آورده بودند.

نکته مهم اینکه استقلال هرگز و در ۲۰ دوره قبلی تا پایان هفته بیست و چهارم نتوانسته بود بازی‌هایش را بدون شکست سپری کند اما در لیگ امسال این اتفاق رخ داد. ضمن اینکه تیم مجیدی با دریافت ۸ گل خورده، بهترین عملکرد خط دفاعی تاریخ استقلال در لیگ برتر را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1627974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =