غول‌های فناوری چگونه میلیاردها دلار به دست می آورند؟

در سال ۲۰۲۱، پنج غول بزرگ فناوری، اپل، آمازون، گوگل (الفبا)، متا و مایکروسافت مجموعاً ۱.۴ تریلیون دلار درآمد ایجاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این شرکت‌ها یا محصولی را به شما می فروشند . یا شما را به عنوان محصول به تبلیغ کنندگان می‌فروشند؛ اپل، مایکروسافت و آمازون در دسته اول قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها مانند اکثر کسب‌وکارهای سنتی، محصولات فیزیکی (یا دیجیتالی) را در ازای پول به مشتریان ارائه می‌دهند. بیش از نیمی از درآمد اپل از فروش آیفون حاصل می شود، خدمات ابری Azure تقریبا یک سوم کل درآمد مایکروسافت را ایجاد می کند و فروشگاه های آنلاین آمازون نزدیک به ۵۰ درصد از درآمد این شرکت را تشکیل می دهند.

از طرف دیگر متا و آلفابت کارها را کمی متفاوت انجام می دهند. این دو غول فناوری به جای فروش یک محصول واقعی، بیشترین درآمد خود را از طریق فروش توجه مخاطبان به دست می آورند. تقریباً ۹۸ درصد از درآمد متا از تبلیغات فیس بوک و ۸۱ درصد از درآمد گوگل از تبلیغات در محصولات مختلف گوگل است.
با این حال، علی‌رغم روش‌های متفاوتی که برای ایجاد فروش دارند، همه این شرکت‌ها یک چیز مشترک دارند؛ درآمدها آنها در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

همه‌گیری رشد را تسریع کرده است

در میان افزایش بیکاری و هرج و مرج ناشی از بیماری همه گیر، پنج غول فناوری همچنان موفق به افزایش درآمد قابل توجهی شدند؛ در سال ۲۰۱۹ (پیش از همه‌گیری)، درآمد ترکیبی فناوری‌های بزرگ ۱۲ درصد رشد کرد. سال بعد، در طول شروع همه‌گیری جهانی و چالش‌های اقتصادی مختلف ناشی از آن، فناوری‌های بزرگ همچنان درآمد مجموع خود را ۱۹ درصد افزایش دادند و در سال مالی ۲۰۲۱، غول‌های فناوری شاهد رشد ۲۷ درصدی درآمد ترکیبی نسبت به سال گذشته بود.

غول‌های فناوری چگونه میلیاردها دلار به دست می آورند؟

چگونه این شرکت ها در طول آشفتگی اقتصادی و هرج و مرج جهانی به رشد خود ادامه دادند؟

این امکان فراهم شد زیرا تغییرات اجتماعی ناشی از COVID-۱۹ منجر به افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات فناوری بزرگ شد.

به عنوان مثال، محدودیت‌های قرنطینه مردم را مجبور به خرید آنلاین کرد و باعث شد فروش تجارت الکترونیک افزایش یابد. تقاضا برای لپ‌تاپ و خدمات مبتنی بر فضای ابری با تعطیل شدن دفاتر و تمرکز شرکت‌ها به فضاهای کاری از راه دور افزایش یافت.

آیا رشد اینجا ماندگار است؟

این روزها محدودیت های COVID-۱۹ در بیشتر کشورها کاهش یافته است و جهان به آرامی به حالت عادی بازگشته است.

دو سوم کارمندان از یک نظرسنجی جهانی گفتند که شرکت آنها احتمالاً کار از راه دور را به یک گزینه دائمی تبدیل می کند و انتظار می رود فروش تجارت الکترونیک جهانی در چند سال آینده به طور پیوسته رشد کند و تا سال ۲۰۲۵ به ۷ تریلیون دلار برسد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =