۱ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
آمریکا به غرق رزمناو مسکوا کمک نکرده است

پنتاگون اخباری مبنی بر دادن اطلاعات به ارتش اوکراین برای زدن و غرق کردن رزمناو روسی مسکوا در دریای سیاه را ناصحیح خواند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد ما اطلاعاتی درباره هدف گیری روزمناو روسی با هدف غرق کردن کشتی با موشک هدایت شونده ارائه نکردیم.

وی افزود ما در تصمیم اوکراینی‌ها در ضربه زدن به کشتی یا عملیاتی که آنها انجام دادند، دخیل نبودیم و هیچ اطلاع قبلی از قصد اوکراین برای هدف قرار دادن کشتی نداشتیم.

ارتش اوکراین مدعی شد اواسط آوریل با دو موشک ضدکشتی نپتون گل سرسبد کشتی‌های جنگی روس در دریای سیاه را مورد هدف قرار داده است.

این کشتی در حال بازگشت برای تعمیر و پس از انفجار مهمات آن، غرق شد.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد اوکراینی‌ها توانایی‌های اطلاعاتی خود را برای ردیابی و هدف قرار دادن نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه دارند و این مورد نیز بخشی از آن است.

منابع آگاه پیش‌تر به سی ان ان گفتند نیروهای اوکراینی با مشاهده یک کشتی جنگی روس در دریای سیاه با آمریکایی‌ها تماس گرفته تا تایید کنند این همان رزمناو مسکوا است.

ایالات متحده نیز پاسخ داد که همان مسکوا است و اطلاعاتی درباره مکان کشتی به اوکراینی‌ها ارائه کرد.

این منابع آگاه تاکید کردند معلوم نیست آمریکا می‌دانسته که اوکراین قصد حمله به کشتی را دارد یا خیر و به همین دلیل آمریکا دخالتی در تصمیم سازی اوکراینی‌ها نداشته است.

این رزمناو پس از اصابت دو موشک روز 14 آوریل غرق شد و ضربه بزرگی به روسیه وارد کرد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =