انتخابات پارلمانی فرانسه؛ حزب سوسیالیست به اتحاد چپ‌گرا پیوست

ایرنا نوشت: اتحاد چپگراها در فرانسه، در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور با پیوستن حزب سوسیالیست این کشور به ائتلاف «اتحادیه مردمی نوین زیست‌بوم‌گرا و اجتماعی» به رهبری «ژان لوک ملانشون» تقویت شد.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی کوربیر، سخنگوی ژان لوک ملانشون رهبر حزب چپ افراطی «فرانسه تسلیم ناپذیر» طی پیامی در توئیتر نوشت: حزب سوسیالیست فرانسه، طرح ملانشون برای اتحاد را پذیرفته است.

کوربیر تصریح کرد: شورای رهبری حزب سوسیالیست فرانسه نیز در اقدامی تاریخی، پیوستن به ائتلاف حزب سبز «زیست بوم گرای اروپا» و «اتحادیه مردمی» را انتخاب کرد.

ملانشون نفر سوم انتخابات اخیر ریاست جمهوری در فرانسه، در آستانه انتخابات پارلمانی ۱۲ ژوئن(۲۲ خرداد) امیدوار است با ایجاد اتحاد بین احزاب چپگرای این کشور، بتواند اکثریت را در مجلس ملی فرانسه به دست آورد و نخست وزیر شود.

حزب سبزهای فرانسه روز دوشنبه و حزب کمونیست این کشور نیز روز سه شنبه به اتحاد با حزب سوسیالیست پیوستند. این ائتلاف جدید، حزب «اتحادیه مردمی نوین زیست‌بوم‌گرا و اجتماعی» نام گرفته است.

وزارت کشور فرانسه روز دوشنبه ۲۲ فروردین نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد که بر اساس آن، امانوئل مکرون با ۲۷.۸۵ درصد و مارین لوپن با ۲۳.۱۵ درصد آراء به دور دوم انتخابات راه یافتند که در نهایت مکرون پیروز انتخابات و رئیس جمهوری شد.

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور فرانسه، ژان لوک ملانشون نیز با ۲۱.۹۵ درصد آراء در رده سوم قرار گرفت که بالاتر از نظرسنجی‌های صورت گرفته قبل از برگزاری انتخابات بود و وی را می توان پدیده جدید انتخابات این کشور ارزیابی کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =