حوزه نوشت:حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: پس از فروپاشی شوروی، جهان تک قطبی شد، اما با توجه به قدرت نظام جمهوری اسلامی و نفوذ خوب ما در جامعه جهانی، هم اینک شاهد افول آمریکا در جهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت، اظهار داشت: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که یکی از اولویت‌هایش را برخورد با محترکان قرار دهد و همچنین دستگاه قضا نیز با محتکران قاطعانه برخورد کند چرا که در مقابل فردی که بابت احتکار ۳۰ هزار میلیارد تومان به دست می‌آورد، جریمه ۳۰ میلیاردی برایش مهم نیست و لذا جرایم باید بگونه‌ای باشد که کسی جرات این کار را نداشته باشد.

وی افزود: سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات حکومتی، نهادهای اطلاعاتی و سازمان‌های قضایی و نهادهای اجرایی لازم است تا نزد مردم جوابگو باشند و با دقت بیشتری به وظایف خود عمل کنند چرا که شاهدیم بعضی از افراد با احتکار خون مردم را می‌مکند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: از سوی دیگر نباید یک مشکل را برجسته کنیم و صاحبان اندیشه و صاحبان قلم نباید با کوچکترین مشکل، آن را برجسته و فقط یک جای سیاه را ببینند.

تصویر/ نماز جمعه امروز یکم بهمن‌ماه 1400 رشت به امامت حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اقدامات دولت، یادآور شد: دولت کنونی باید یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق فروخته شده دولت گذشته را به مردم پرداخت کند و با توجه به اینکه صندوق فرهنگیان در دولت گذشته غارت شده اما دولت کنونی لازم است جوابگوی آن باشد، که این مسایل مشکلات زیادی را برای دولت سیزدهم ایجاد می‌کند.

وی گفت: هنوز نیز در مدیریت‌های میانی کشور و در بخش‌های اقتصادی، افرادی از گذشته حضور دارند که جز جیب خود به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و هنوز هم در راس کار هستند، بنابراین مسئولان دولت و نهادهای نظارتی موظف هستند که با این افراد برخورد کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نباید بلافاصله کوچک‌ترین مشکل را برجسته و مردم را مایوس کنیم، مطرح کرد: هم‌اینک نقاط مثبت بسیار زیادی در کشور همانند رشد در بخش فناوری را داریم که تعجب جهانیان را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به عدم وعده‌های تحقق نیافته اشاره کرد و گفت: کشوری که بسترهایش چندین دهه توسط افرادی که دلداده خدمت نبودند، اداره می‌شد را نمی‌توان مشکلاتش را در مدت کوتاهی برطرف کرد، البته لازم به ذکر است که مسئولان دولت لازم است مراقب باشند که همانند گذشته، وعده‌های بی سرانجام را مطرح نکنند.

وی به افول قدرت آمریکا در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: پس از جنگ جهانی دوم، جهان توسط ۲ قطب آمریکا و شوروی سابق هدایت می‌شد و پس از فروپاشی شوروی، جهان تک قطبی شد، اما با توجه به قدرت نظام جمهوری اسلامی و نفوذ خوب ما در جامعه جهانی، هم اینک شاهد افول آمریکا در جهان هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: حمله روسیه به اوکراین نشان داد که آمریکا در معادلات سیاسی نمی‌تواند رهبری جامعه را بر عهده داشته باشد و این کشور در تجارت جهانی و اقتصادی نیز رو به افول است و با ۲۰ هزار میلیارد دلار بدهی، بدهکارترین کشور جهان است.

وی افزود: کارشناسان سیاسی جهان، معتقدند که معادلات جهانی در آینده به نفع روسیه، ایران، چین و شبه قاره هند خواهد بود و رو سیاهی برای کشورهای عربی خواهد ماند که بقا و قدرت خود را به آمریکا گره زده بودند.

امام جعمه رشت در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با محکوم کردن تخریب مرقد امامان بقیع، بیان کرد: هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری وهابیان و بهائیان به سرکردگی دولت فاسد عربستان، در نقشه شومی مرقد امامان بقیع را ویران و خراب کردند که رضا شاه نیز در این امر دخالت داشت و لذا این روز، یکی از تلخ‌ترین روزهای دوران تاریخ شیعه بشمار می‌رود.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =