فون درلاین: تحریم‌ها علیه روسیه فصل جدیدی در تاریخ اتحادیه اروپاست

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه فصل جدیدی در تاریخ این اتحادیه آن هم درست در زمانی است که قدرت اقتصادی با یک نیروهای نظامی در نبرد است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در یک سخنرانی در بارسلون، اسپانیا ضمن دریافت جایزه "ساخت اروپا" گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیروهای مسلح خود را برای حذف اوکراین از روی نقشه بسیج کرده است. ما هم قدرت اقتصادی منحصر به فرد خود را برای دفاع از اوکراین بسیج کرده‌ایم.

وی همچنین شرح داد که اقدام اتحادیه اروپا در تحریم روسیه یک فصل نوین در تاریخ اتحادیه است، چون نیروی اقتصادی را در مقابل نیروی نظامی و برای دفاع از "مهمترین ارزش‌ها" بسیج کرده است.

فون درلاین همچنین تاکید کرد که تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از مردم اوکراین و حق آنها در تعیین سرنوشت آینده کشورشان بسیج شده است و ادامه داد: در نهایت، دموکراسی و آزادی ما برای پیروی از حاکمیت قانون و رد حق قدرت، تمایل ما برای زندگی در صلح، در یک قاره متحد می‌شود.

وی روز چهارشنبه پیشنهاد کمیسیون اروپا را برای دور ششم تحریم‌ها علیه روسیه بابت حمله به اوکراین ارائه کرد.

مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک نگرانی خود را بابت این پیشنهاد تحریم‌ها اعلام کردند چون به شدت بر سوخت‌های فسیلی از جانب روسیه وابسته هستند.

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه، یک و نیم میلیارد یورو برای حمایت نظامی به اوکراین و بیش از چهار میلیارد یورو کمک مالی دیگر، کمک‌های بشردوستانه و حمایت از کشورهای اتحادیه اروپا که میزبان پناهجویان از اوکراین هستند، اختصاص داده است.

در ماه مارس سال جاری میلادی، کمیسیون اروپا طرحی را برای کاهش وابستگی به انرژی روسیه و کاهش دو سوم واردات گاز تا پایان سال جاری میلادی با جایگزینی آنها با منابع دیگر از شرق آفریقا و ایالات متحده و همچنین تسریع انتقال به انرژی سبز ارائه کرد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =