هشدار انصارالله به عربستان: صبر ما طولانی نیست

فارس نوشت: آتش‌بس موقت و دو ماهه در یمن از سیزدهم فروردین برقرار شد اما ائتلاف سعودی تا کنون حدود شش هزار بار آن را نقض کرده است.

در همین ارتباط «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفت‌وگو با «العهد» هشدار داد، نیروهای یمنی در قبال این نقض آتش‌بس دست بسته نخواهد نشست.

وی افزود، نیروهای مسلح یمن برای پاسخ به تجاوزات سعودی حرف بسیاری برای گفتن دارد؛ سلاح‌ راهبردی تولید شده توسط نیروهای یمن می‌تواند در پاسخ به تجاوزات و نقض آتش‌بس بکار گرفته شود.

القحوم تصریح کرد، ائتلاف سعودی از ابتدا به آتش‌بس پایبند نبود، آتش‌بس بر اساس در نظر گرفتن وضعیت انسانی و موضوع اسرا برقرار شد اما سعودی در تلاش برای سنگ‌اندازی و شکست تمامی تلاش‌ها برای حفظ آتش‌بس است.

وی ضمن تأکید بر این موضوع که صنعاء از ابتدا به مفاد آتش‌‎بس متعهد بوده و هیچ زمانی آن را نقض نکرده، افزود: این سعودی است که برای شکست آتش‌بس تلاش می‌کند، بنابراین مسؤولیت نقض آتش‌بس بر عهده این کشور است و صبر ما زیاد طول نخواهد کشید.

القحوم ادامه داد: طبیعتا ما در برابر این نقض آتش‌بس از سوی سعودی و کشورهای عضو ائتلاف دست بسته نخواهیم نشست. بر این اساس با آتش‎بس مذکور موافقت کردیم که جنبه‌های انسانی را در نظر بگیرد و پروازهای هوایی برای انتقال بیماران به اردن وجود داشته باشد اما سعودی پس از توافق بر سر آتش‌بس این موضوع را رد کرد و فرودگاه صنعاء همچنان بسته است.

وی سپس گفت، همچنین قرار برود به کشتی‌های حامل دارو، مواد غذایی و مواد نفتی اجازه ورود به بندر داده شود اما هنوز نیز برخی از کشتی‌ها اجازه ورود ندارد و توقیف شده باقی مانده‌اند. همه اینها نشان می‎دهد که سعودی خواستار ادامه این آتش‌بس نیست... تحرکاتی از سوی سعودی، امارات و نیز آمریکایی‌ها در دریای سرخ وجود دارد و صنعاء آنها را زیر نظر دارد و می‌داند که قصد تشدید تنش را دارند.

القحوم تأکید کرد: در صورت ادامه نقض آتش‌بس توسط سعودی دست بسته نخواهیم نشست بلکه از کرامت و حاکمیت خود دفاع خواهیم کرد... سلاحی راهبردی ساخته شده و ما تمهیدات زیادی داریم. سعودی باید از هفت سال حمله زمینی، هوایی و دریایی به یمن عبرت بگیرد.

وی در پایان گفت: به آتش‌بس پایبند هستیم اما اگر به تجاوزات و اشغالگری خود ادامه دهند ما مجبور به دفاع از کشور، کرامت و حاکمیت خود و نیز پاسخ به تجاوزات هستیم.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم دیروز گفت، یا دشمن نیت صادقانه خود برای صلح و جدیتش در اجرای آتش‌بس را نشان داده و به تجاوزگری و محاصره و خروج نیروهای خارجی پایان می‌دهد یا همچون عادت سابق خود از اجرای تعهداتش شانه‌ خالی کرده و چهره حقیقی و مکر و حیله خود را بار دیگر نشان می‌دهد.

یحیی سریع در ادامه در خصوص نقض‌های مکرر آتش‌بس از جانب ائتلاف سعودی و عدم اجرای تعهدات خود در توافق هشدار داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =