جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین برگزار می‌شود

معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین گفت: جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد از17 تا 28اردیبهشت در 75مسجد برگزیده استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حمیدرضا ملازینل، معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین روز شنبه در جمع خبرنگاران استان گفت: هنر تئاتر یک هنر تأثیرگذار اجتماعی است چرا که با حضور مردم شکل می‌گیرد و پیوند ناگسستنی با مردم دارد، ضمن اینکه تئاتر بچه‌های مسجد برآمده از انقلاب اسلامی است و حوزه هنری به عنوان نهادی برآمده از انقلاب، پرچمدار این مقوله است.

او اظهار کرد: توجه ویژه حوزه هنری قزوین به تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به سند تحول حوزه هنری قزوین برمی‌گردد و در این راه رسالت حوزه هنری این است که با اجرای تئاتر بتواند مخاطبان بیشتری را به محیط مساجد بکشاند. حوزه هنری در این مسیر باید دغدغه‌های زیست بوم خود را شناسایی کرده و آن را به محتوای هنری قابل اجرا مثل فیلمنامه و نمایشنامه تبدیل کند.

ملازینل با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: تئاتر بچه‌های مسجد از مهمترین رویدادهای هنری است که مخاطبان سنتی و جوانان و نوجوانان به ویژه در مناطق مختلف شهری و روستایی را مورد توجه قرار داده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین گفت: تلاش می‌کنیم با حمایت از گروه‌های نمایشی در مساجد که هم افراد حرفه‌ای و هم تازه کار در آن حضور دارند به رشد کیفی گروه‌های تئاتر مساجد کمک شود.

ملازینل با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد افزود: هدف حوزه هنری استان قزوین شناسایی، آموزش و پرورش افراد مستعد در حوزه هنرهای نمایشی است که با تشکیل کارگروه‌هایی از قبیل کارگاه ایده‌یابی و غیره کار خود را به پایان رسانده و در سطح کشور از استان‌های پیشرو در کشور قلمداد می‌شود.

ملازینل بیان کرد: از17 لغایت ۲۸اردیبهشت‌ماه به مدت ۱۲روز نمایش‌هایی با عناوین شاید این بار می‌برند قربانی‌ات کنند، خان و خون، دیوار امام‌زاده، کیف پول، ساعت حرکت، روبه، کفش و غیره در قالب ۵۰اجرا در ۴۲مسجد شهرهای قزوین، اقبالیه، تاکستان، مهرگان، محمودآباد و در روستاهای استان از جمله شنقر و زیاران و غیره به نمایش در می‌آیند.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم درفضای اجرایی این جشنواره، متولیان فرهنگی در دستگاه‌های دولتی و افراد تاثیرگذار در مساجد اعم از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، کانون فرهنگی و هنری مساجد و امامان جماعت محلات، یاریگر ما در اجرای این جشنواره باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1629075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =