کشف بیش از ۱۰۰تن محموله چوب قاچاق در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: هرگونه قطع غیرمجاز درختان و حمل آن‌ها ممنوع و در صورت کشف، قاچاق محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: طبق اخبار واصله مبنی بر قاچاق چوب از محورهای مواصلاتی استان به مقصد استان‌های شمالی، دستورات قضایی لازم مبنی بر استقرار گشت‌های ایست و بازرسی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان در محور قزوین- رشت صادر شد.

او افزود: در همین راستا مطابق اقدامات صورت گرفته، طی دو روز اخیر بیش از ۱۵دستگاه تریلر حمل چوپ قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: با توقیف خودروها موصوف، بیش از ۱۰۰تن محموله چوب قاچاق کشف، ضبط و توقیف شد، که این میزان قاچاق چوب جای نگرانی دارد.

قاسمی همچنین گفت: قطع بی‌رویه درختان مثمر و جنگلی آسیب‌های سنگین و جبران‌ناپذیری را به محیط‌زیست وارد می‌سازد و به همین خاطر مبدا بارگیری چوب‌های قاچاق و مقصد آن‌ها در مرحله شناسایی قرار دارد و قطعاً با عوامل دخیل برخورد قاطع می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: قطع درختان باید با اخذ مجوز از سوی اداره کل منابع طبیعی صورت گیرد و هرگونه قطع غیرمجاز درختان و حمل آن‌ها ممنوع و در صورت کشف، قاچاق محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او در ادامه اضافه کرد: عوامل بومی و محلی باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند و با توجه به گستردگی اراضی و باغات، قطع هر گونه درخت و حمل آن‌ها را به سازمان‌های متولی، مراجع انتظامی اطلاع دهند، تا اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان، ضمن هشدار جدی به متخلفان گفت: براساس دستورات قضایی صادره به عوامل انتظامی و تشکیل گشت‌های ایست و بازرسی توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی، حمل و نقل هرگونه چوب فاقد مجوز از محورهای مواصلاتی استان ممنوع بوده و خودروهای حمل، توقیف و به پارکینگ منتقل شده و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1629082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =