۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳

فارس نوشت:

در حالی که سفرای آمریکا و فرانسه در سوریه با سفر به شهرهای ناآرام تلاش می‌کنند به اعتراضات داخلی سوریه دامن بزنند، وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد: از خارج نمی‌توان بر سوریه تاثیر گذاشت.

«هیلاری کلینتون» که به ترکیه سفر کرده است، در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان، در خصوص وضعیت سوریه تلویحا مدعی شد که آمریکا دخالتی در مسائل سوریه نمی‌کند.

کلینتون بدون اشاره به تحریکاتی که سفیر کشورش در دمشق از داخل این کشور ایجاد می‌کند، در این سخنان اعلام کرد: نمی‌توان از خارج بر وضعیت سوریه تاثیر گذاشت.

وی در حالی این ادعا را برای مبرا کردن کشورش و کشورهای غربی از دخالت در امور داخلی سوریه بیان می‌کند که پنجشنبه گذشته رابرت فورد سفیر آمریکا در دمشق در مصاحبه تلفنی با نشریه آمریکایی فارین پالیسی اذعان کرد که دستوراتی مشخص از باراک اوباما دارد که با سفر به شهرهای مختلف سوریه با مخالفان داخلی سوریه گفت‌وگو کند.

فورد به همراه اریک شوالیه سفیر فرانسه در دمشق، در درون سوریه فعال شده‌اند تا آتش اعتراض را که اخیرا به دلیل اقدامات اصلاحی نظام سوریه فروکش کرده است، شعله ور کند. برای همین امر، پنجشنبه و جمعه دو هفته گذشته بدون مجوز وزارت امور خارجه سوریه به شهر ناآرام حماة سفر کردند.

کلینتون در ادامه ادعای خود گفت: هیچ کس از ما جز آنچه اعتقادمان است و اعلام می‌کنیم و به تغییراتی که امید آن را داریم، تاثیری حقیقی [بر سوریه] ندارد.

وی اعلام کرد که «آنچه در سوریه در جریان است گیج‌کننده و نامشخص است زیرا بسیاری از ما انتظار داشتیم که بشار اسد اصلاحات لازم را انجام بدهد.

وی با حمایت صریح از مخالفان نظام سوریه بار دیگر در امور داخلی این کشور صراحتا دخالت کرد و گفت: تلاش سوری‌ها برای تشکیل [جبهه] مخالفان امری ترغیب‌کننده است.

وی روز گذشته در حالی از مخالفان بشار اسد حمایت کرد که مخالفان این کشور که خارج‌ از سوریه هستند، بار دیگر در استانبول نشست برگزار کردند ولی برای تشکیل دولت در سایه به توافق نرسیدند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    اونوقت حمایت ما از مردم بحرین، یمن،مصر و تونس دخالت تو امور داخلی اون کشورها نیست؟!!!!!