حضور وزیر خارجه لهستان در نمایشگاه عکس «در مسیر باد» اصفهان

حضو در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس کودکان لهستانی با عنوان «در مسیر باد» از برنامه‌های سفر وزیر امور خارجه لهستان به اصفهان است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، زبیگنیو رائو وزیر امور خارجه لهستان بعد از ظهر دوشنبه در سفر به اصفهان مورد استقبال محمدرضا جان نثاری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان قرار گرفت.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه پیشینه روابط دو کشور ایران و لهستان به بیش از ۵۰۰ سال می‌رسد و این دو همواره در طول تاریخ مراودات خوبی با یکدیگر داشته‌اند، اظهار کرد: ایران و اصفهان از آن زمان تاکنون بی تردید مهد شکوه و تاریخ بوده‌اند.

وزیر امور خارجه لهستان مردم اصفهان و ایران را بسیار مهمان‌نواز توصیف کرد و گفت: نزدیکی مردم دو کشور می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه روابط باشد.

وی ابراز داشت: بر اساس یک فلسفه اخلاقی، انسان مُختار است که به شهری برود یا نرود، اما در مورد اصفهان و ارزش‌های والای آن بی شک باید به این شهر سفر کرد.

در این آئین محمدرضا جانثاری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان نیز روابط دو کشور ایران و لهستان را خوب دانست و اظهار داشت: امروز نیز از میزبانی میهمانان لهستانی خُرسندیم.

مهاجرت لهستانی‌ها به به اصفهان در خلال جنگ جهانی دوم

وی با اشاره مهاجرت لهستانی‌ها به ویژه کودکان این کشور به اصفهان در خلال جنگ جهانی دوم، گفت: ایرانیان همواره در طول تاریخ از جنگ بیزار بوده‌اند و هر زمان در هر کجای جهان ظلمی واقع شده است، پناهندگان را با آغوش باز پذیرا بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در هیچ کجای جهان جنگ نباشد، گفت: مُراودات دو کشور می‌تواند سبب پیشرفت دوجانبه شود.

گفتنی است وزیر امور خارجه لهستان عصر دیروز یکشنبه با حضور در نهاد ریاست جمهوری با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس کودکان لهستانی با عنوان در مسیر باد و دیدار با مسئولان از برنامه‌های سفر وزیر امور خارجه لهستان به اصفهان اعلام شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1629512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =