محکوم به فنا بودن پوتین و یاران به نوشته روزنامه‌نگاران روس

روزنامه‌نگاران روس با انتشار مقالاتی در سایت طرفدار گرملین به انتقاد از تهاجم به اوکراین پرداختند. به عقیده آنها پوتین و حلقه یارانش محکوم به فنا هستند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، به نظر می‌رسد دو روزنامه‌نگار دیروز دوشنبه 30 مقاله در سایت خبری Lenta.ru منتشر کردند که در این مقالات از حمله پوتین به اوکراین و سرکوب منتقدان توسط کرملین انتقاد کرده بودند.

سی ان ان این مقالات را بررسی کرده و متوجه شد این 30 مقاله بلافاصله پس از انتشار حذف شدند.

برخی از این مقالات به هفتاد و هفتمین سالگرد شکست آلمان نازی مرتبط بوده و برخی نیز رهبر روسیه را به دلیل استفاده از روز پیروزی برای توجیه یورش خود به اوکراین، مورد انتقاد قرار داده بودند.

ایگور پولیاکوف و الکساندرا میروشنیکوا دو روزنامه‌نگاری هستند که در مقالات خود درباره دروغگویی مقامات دفاعی درباره حادثه غرق رزمناو مسکوا نوشته و پوتین را به راه اندازی یکی از خونین‌ترین جنگ‌ها متهم کردند.

این دو در سایت lenta.ru نوشتند پوتین و یارانش محکوم به روبرو شدن با دادگاه پس از جنگ هستند.آنها نمی‌توانند خود را توجیه کرده و یا فرار کنند.

این سایت اخیرا توسط Sberbank خریداری شده که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین مشمول تحریم شده‌اند.

گفتنی است پارلمان روسیه در ماه مارس قانونی را علیه نویسندگان تصویب کرده که اگر درباره جنگ اوکراین دروغ‌پردازی کنند، مجرم شناخته می‌شوند.

پس از حدف این مقالات در سایت lenta، سایت مستقل mediazone روسیه مقالات این دو را منتشر کرد.

در یکی از این مقالات به صراحت آمده است که پوتین یک دیکتاتور پارانوئید است. پوتین باید برود. او یک جنگ بی معنی را آغاز کرد و روسیه را به داخل چاه انداخت.

این دو نویسنده پوتین را به دروغ‌گویی در مورد نیات خود در اوکراین متهم کردند.

به نوشته این دو روزنامه‌نگار، پوتین ادعای آزادسازی دونباس، نازی زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین را به عنوان توجیه عجولانه برای جنگ غیرضرور مطرح کرد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1629708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =