آغاز اجرای طرح مقابله با فقر مطلق دراستان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال وبختیاری گفت: این طرح در قالب شناسایی و توانمندسازی محرومین اجرا می شود.

محسن مولوی افزود: در این طرح که یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است خانوارهای محروم که دچار فقر مطلق هستند، شناسایی می‌شوند تا با کمک مالی و توانمندسازی خانوارها بتوان آنها را از این وضعیت خارج کرد.

وی در تعریف فقر مطلق گفت: افرادی که در تامین حداقل‌های زندگی از جمله خوراک و پوشاک ناتوان هستند و زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند دچار فقر مطلق هستند که همت و تلاش دولت سیزدهم بر این است تا با توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای این خانوارها بتوان گام‌های عملی در مبارزه با فقر مطلق برداشته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در اجرای این طرح علاوه‌بر این اداره‌کل، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی نیز مشارکت دارند.

مولوی ادامه داد: در قالب این طرح افرادی که دارای فقر مطلق هستند شناسایی و اطلاعات آنها در سامانه حامی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارگذاری و این داده‌ها با اطلاعات سامانه جامع رفاه ایرانیان تطبیق داده می‌شود و از این طریق خانواده‌هایی که درگیر فقر مطلق هستند شناسایی می‌شوند.

به گفته وی، در شناسایی خانوارهای درگیر با فقر مطلق مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی نیز مشارکت می‌کنند.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1630021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =