بازگشایی گمرک خداآفرین و اتمام طرح ریلی گمرک آستارا تا پایان امسال

رئیس کمیته گمرکی جمهوری آذربایجان از بازگشایی گمرک خداآفرین در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، صفر مهدی اف با اشاره به اتمام طرح ریلی توسعه گمرک آستارا اظهار کرد: اجرای طرح ریلی گمرک آستارا که به راه آهن جمهوری آذربایجان سپرده شده، در حال انجام است و این طرح بر اساس برآوردها تا پایان سال جاری میلادی خاتمه می یابد تا ظرفیت و سرعت انتقال کالاهای ۲ طرف افزایش یابد.

وی ادامه داد: ۲ طرف اقدامات لازم را برای اتمام طرح ریلی گمرک آستارا انجام داده اند.

وی در خصوص بازگشایی گمرک خداآفرین نیز گفت: از طریق مبادی دیپلماتیک اقدامات انجام می شود و آمادگی کامل در جهت بازگشایی این گمرک وجود دارد و تمایل ما در جهت افزایش مبادی تردد گمرکی بین ۲ کشور است.

مهدی اف همچنین از تبادلات گمرکی و تجاری از مبادی گمرکی بیله سوار، آستارا و جلفا که با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارند، ابراز رضایت کرد و افزود: در جهت تقویت و افزایش حجم مبادلات بین ایران و آذربایجان تلاش می کنیم.

روسای گمرکات جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در مرز جلفا با یکدیگر دیدار و در خصوص تعاملات و توسعه همکاری های تجارت گمرکی ۲ کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

پروتکل همکاری های بین گمرکی ۲ کشور ایران و جمهوری نیز در ۱۳ بند به امضا رسید و بر اساس آن همکاری های گمرکی دو طرف بر اساس توسعه، تسریع و هماهنگی تبادلات تجاری، گمرکی و تعامل در این خصوص افزایش می یابد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1630127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =