۱ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
جزییات پذیرش اعاده دادرسی «سعید مرتضوی»

روابط عمومی دیوان عالی کشور در پی انتشار خبری در فضای مجازی درباره پذیرش اعاده دادرسی سعید مرتضوی و طرح مطالبی علیه یکی از قضات دیوان عالی کشور، ضمن تکذیب آن خبر، اطلاعیه‌‎ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از دیوان عالی کشور، در پی انتشار خبری از سوی یکی از وکلای دادگستری در فضای مجازی درباره پذیرش اعاده دادرسی سعید مرتضوی و طرح اتهاماتی علیه یکی از قضات خوشنام دیوان عالی کشور، روابط عمومی این نهاد، ضمن رد اتهامات به منظور تنویر افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در مورد پذیرش اعاده دادرسی سعید مرتضوی، رسیدگی به درخواست متقاضی اعاده دادرسی حسب ارجاع به شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور مانند سایر پرونده‌ها کاملاً بر اساس مقررات قانونی انجام شده و در صورت بررسی حقوقدانان مبرهن است که رأی صادره کاملاً مستند و مستدل و در چارچوب قوانین صادر شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: مفاد رأی شعبه دیوان عالی کشور صرفاً تجویز اعاده دادرسی است و صدور رأی مجدد با دادگاهی است که پرونده به آن ارجاع می‌شود که در این مورد دادگاه تجدیدنظر رأی برائت صادر کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: صدور رأی در شعب دیوان عالی کشور منفرد نبوده و با ترکیب هیأت قضایی صادر می‌شود و اینگونه نیست که یک نفر اقدام به صدور رأی کند.

این اطلاعیه یادآور شده است: رئیس شعبه بیست و نهم از قضات عالی‌رتبه و خوشنام دیوان عالی کشور است و مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر در مظان اتهام بودن وی، که موجب سواستفاده رسانه‌های بیگانه شده است، مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بوده و با شکایت شاکی قابل تعقیب است.

بیشتر بخوانید:

فاعیات سعید مرتضوی در دادگاه مجدد رد شد

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1630144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =