افزایش دوباره نرخ کرایه تاکسی‌ها در بندرعباس لغو شد

افزایش دوباره نرخ کرایه تاکسی‌ها در بندرعباس لغو شد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از اعتراضات تاکسی‌دارها به نرخ مصوب شورای شهر بندرعباس و درخواست افزایش کرایه‌ها تا سقف 70 درصد، شورا با افزایش دوباره کرایه‌ها مخالفت کرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس، با بیان اینکه نرخ کرایه تاکسی حداکثر ۳۵ درصد و نرخ کرایه اتوبوس شهری حداکثر ۲۰ درصد(مصوب اسفند ماه شورا) افزایش یافت، افزود: بر اساس دستورالعمل ها و برآوردهای تعیین نرخ کرایه، افزایش نرخ کرایه بیشتر از درصدهای فوق الذکر بوده که بعلت شرایط جامعه و عدم تحمل تورم اضافی حداکثر مقدار ۳۵ درصد به تصویب رسید، و مقرر شده است که با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت جبران هزینه‌های تاکسیرانان بسته‌های حمایتی و معیشتی در طول سال به این قشر زحمتکش تعلق گیرد.

«عمار زاهدی» تصریح کرد: برچسب‌های نرخ کرایه نیز بزودی در تاکسی‌های سطح شهر، و ایستگاه‌های اصلی جهت اطلاع مسافران نصب می‌شود. رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده و بروز تخلف اخذ کرایه مازاد از سوی رانندگان، مراتب را جهت پیگیری از طریق بازرسان سازمان و همچنین سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۷۶۱۷۶۱ اعلام کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پس از بررسی‌ها و جلسات متعدد در شورای اسلامی شهر بندرعباس و تصویب نهایی فرمانداری بندرعباس نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس ابلاغ شده که در این بین نرخ کرایه تاکسی ۳۵ درصد و نرخ کرایه اتوبوس ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1630369

برچسب‌ها