استاندار قزوین: مردم نگران اقلام مورد نیاز نباشند

استاندار قزوین گفت: انبارهای کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه اقلامی که یارانه آن‌ها در مسیر اصلاح است، پر از کالاست و به وفور وجود دارد و مردم هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در آیین تجلیل و تکریم اساتید حوزه‌های علمیه استان قزوین که در مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شرایط فعلی کشور با توجه به اقتضائات درونی، پیرامونی و مواردی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته در وضعیتی است که باید برای موضوعات اقتصادی چاره‌اندیشی اساسی شود.

او افزود: آن چیزی که در فضای اقتصادی کشور پیش روی مردم است بخشی به دلیل کدورت و دشمنی‌هایی است که به صورت زمان‌دار در طی سالیان گذشته در جهت هدف قرار دادن اقتصاد کشور و برای افزایش فشار به مردم صورت گرفته بود و نظام اقتصادی کشور را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده است.

اعلایی گفت: یک بخش هم به دلیل این است که در سالیان گذشته مسئولیت‌پذیری که باید با انجام یک سری اقدامات متکی بر تدبیر و اندیشه و پذیرش ریسک در حوزه اقتصادی انجام می‌شد، صورت نگرفته و متأسفانه تصمیماتی گرفته شده که راحت‌ترین و بی‌دردسرترین راه بوده و آن تصمیمات ما را در شرایط فعلی قرار داده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در شرایطی قرار داریم که به دلیل سیاست‌های اقتصادی گذشته، حجم نقدینگی بی‌سابقه‌ای در جامعه وجود دارد و منشأ بسیاری از مشکلات از جمله تورم و اختلاف طبقاتی و سایر معضلات اقتصادی و اجتماعی شده است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین اشتباهات در دوره گذشته تصویب نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی بوده است، گفت: در مقطعی که قیمت ارز افزایش پیدا کرده بود، دولت به یکباره تصمیمی گرفت که از ابعاد مختلف زیر سوال است و منجر به اتلاف میلیاردها دلار پولی شد که به سختی به دست کشور رسیده و آسیب جدی به تولید زده شد و بالا رفتن تورم و بالا بودن نقدینگی را رقم زد.

اعلایی بیان کرد: براساس رویه‌ای که انجام دادند برای اولین بار در تاریخ اقتصادی دنیا یارانه به واردکننده داده شد و منجر به رانت و به دست آوردن سود بالا توسط عده‌ای خاص شد که هم باعث اختلاف طبقانی و هم منجر به تضعیف تولید شد.

او افزود: اراده ملت از استقرار دولت سیزدهم اصلاح وضعیت فعلی اقتصاد است و قطعا با تعارف و بیان تشریفاتی نمی‌توان این مسیر را طی کرد، بنابراین خواست دولت و الزام پیشرفت کشور اصلاح این روند است و یکی از اولویت‌های اصلی قطعا اصلاح یارانه است.

استاندار قزوین اضافه کرد: البته یک‌بار بخشی از این کار در سال‌های پایانی دهه هشتاد انجام شده بود ولی برخی از بی‌مسئولیتی‌ها باعث شده اقداماتی که یکبار کشور برای آن هزینه داده بود مجدد تکرار شود و متأسفانه باید دوباره هزینه‌ها را بپردازیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: برنامه دولت این است که پرداخت یارانه به جای واردکننده به مردم واگذار شود، موضوعی که هم تولید را تقویت می‌کند، هم قدرت انتخاب را به مصرف‌کننده می‌دهد و جامعه را به سمت عدالت پیش می‌برد.

او ادامه داد: سال گذشته ۲۰میلیارد دلار بابت نهاده‌های دامی یارانه پرداخت شده است که بسیار قابل توجه است، البته در قانون بودجه هشت میلیارد دلار مصوب شده بوده و زمانی که دولت جدید مستقر شد این اعتبار تمام شده بود.

استاندار قزوین با اشاره به جایگاه ویژه و برجسته علما و فضلای استان قزوین گفت: انتظار می‌رود روحانیون موثر و اساتید حوزه‌های علمیه استان در جهت تبیین ضرورت این اقدام در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به دولت کمک کنند و علاوه بر آن موضوعات و مشکلات را رصد و نظارت کنند و با توجه به تعهد و دلسوزی به اطلاع متولیان مربوطه برسانند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1630433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =