هنر موجب رونق فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها می‌شود

معاون سلامت، اصلاح وتربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: استفاده از ابزارهای هنری موجب رونق فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سیدعبدالله مرتضوی، معاون سلامت، اصلاح وتربیت سازمان زندان‌های کشور در اختتامیه نوزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور که با حضور دادستان قزوین، مدیرکل زندان‌ها و رئییس ستاد دیه و جمعی از مسئولان استانی پیش از ظهر امروز در سالن شهیدرجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، گفت: فعالیت‌های فرهنگی نقش مهمی در فرآیند اصلاح و تربیت زندانیان دارد و باید شرایطی فراهم شود که زندانیان به تفکر در مفاهیم فرهنگی سوق داده شوند.

معاون سلامت، اصلاح وتربیت سازمان زندان های کشور افزود: باید بتوانیم با استفاده از فعالیت‌های فرهنگی به خصوص استفاده از ابزار هنر نمایشی بخش وسیعی از جنبه اجتماعی اداره زندان‌ها را که متاسفانه مورد آماج حملات حقوق بشری قرار گرفته‌، هم به جامعه داخلی و هم در عرصه‌ بین المللی به نمایش درآوریم.

او اظهارکرد: شعرهای حماسه‌ای که در بدو انقلاب سروده می‌شد شور و اشتیاق فراوانی را در آن دوره به مردم اضافه می‌کرد که هنوز هم با گذشت 30سال وقتی از تلویزیون پخش می‌شود انسان را به وجد می‌آورد، این نشان‌دهنده‌ی آن است که ما چنین حماسه‌گرانی داشته‌ایم که با استفاده از ابزار هنر توانستند روحیه جهادی شکل دهند که امیدوارم به زودی شعر "قاسم نبودی ببینی قدس آزاد گشته" را همگی با هم قرائت کنیم.

این مقام مسئول به حوزه اقدامات انجام شده توسط سازمان زندان‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به 80فعالیت انجام شده در سازمان زندان‌ها توانستیم نرخ جرم را از 50درصد به کمتر از 3درصد کاهش دهیم.

مرتضوی ادامه داد: با مداخله اداره بهداشت و درمان، زندانیان در بدو ورود مورد اصلاحات جسمی، روحی و روانی قرار گرفتند و مباحث فرهنگی، تربیتی و آموزه‌های دینی و اخلاقی به آن‌ها آموزش داده شد و بعد از آن وارد حوزه‌ی حرفه‌آموزی و اشتغال شدند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور در ادامه از اصحاب هنر، نویسندگان و کارگردانان درخواست کرد در راستای عبرت‌گیری جامعه از سوژه‌های نابی که در داخل زندان وجود دارد، برای ساخت سریال‌های چندقسمتی و فیلم‌های سینمایی استفاده کنند و بتوانند بخش وسیعی از جنبه‌ اجتماعی اداره زندان‌ها را که متاسفانه مورد آماج حملات حقوق بشری قرار گرفته‌ است هم به جامعه داخلی و هم در عرصه بین المللی به نمایش درآورند.

نوزدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور از 19 لغایت 22اردیبهشت در قزوین برگزار شد که 25اثر از 14استان در زمینه تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌خوانی، تئاتر عروسکی، نمایش نقالی و پرده‌خوانی و بخش غیر رقابتی در تئاتر شورایی، نمایش تعزیه و تعزیه‌خوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که توسط داوران شاخص کشور شهرام زرگر، نسیم ادبی و محمدرضا رحیمی داوری شد.

در پایان از منتخبان نوزدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور، همکاران منتخب هنری، داوران و حامیان مالی این جشنواره توسط مسئولان تقدیر شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1630450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =