خبر مهم وزیر کار برای معترضان واریز یارانه/ معیار دهک‌بندی خانوار؛ از درآمد فرزندان گرفته تا خودرو، سودبانکی و گردش مالی

وزیر رفاه ضمن اشاره به شرایط اعتراض به عدم دریافت یارانه گفت: معیار دهک‌بندی خانوار شامل مواردی همچون خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است و ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت اله عبدالملکی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی، سالیانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور را مصرف می‌کرد، گفت: این میزان به پنج بخش تقسیم می‌شد. بخشی از این ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به جیب دلالان، بخشی به جیب قاچاقچیان، بخشی به سفره خارجیان، بخشی از آن به جیب تولیدکنندگان خارجی و بخش پنجم به جیب مصرف کنندگان می‌رسد.

وی افزود: همان بخش پنجم هم به صورت کاملاً نامتوازن به جیب مردم می‌رفت و کسی که بیشتر مصرف می‌کند بهره بیشتری می‌برد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: در این طرح ما ارز را به نرخ آزاد حساب می‌کنیم و صد در صد این ۴۰۰ هزار میلیارد تومان را به مردم می‌دهیم.

وزیر رفاه گفت: با این طرح اولا قاچاق کاهش می‌یابد دوما انگیزه تولیدکنندگان برای تولید بیشتر می‌شود که می‌تواند خود به خود کنترل کننده قیمت باشد تا جایی که حتی به قیمت‌های اولیه برمی‌گردد، و ضریب جینی یا همان اختلاف طبقاتی به شدت کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت کالاهای اساسی بر سایر کالاها تاثیر دارد گفت: افزایش قیمتی که در کالاهای زنجیره‌ای رخ می‌دهد بسیار محدود است. بحث دیگر اثر روانی گران شدن کالاها است که دولت برای آن هم برنامه دارد.

وزیر رفاه در ادامه به مقایسه قدرت خرید چند دهک پرداخت و گفت: از این طرح حتی یک ریال سهم دولت نمی‌شود و تمام ارز تخصیصی به خود مردم می‌رسد.

عبدالملکی با بیان اینکه دولت قبل هرچند می‌دانست که این موضوع با عدالت سازگار نیست ولی نمی‌خواستند وارد این چالش شوند، افزود: در این دولت از همان اول این بحث بود که تعیین تکلیف شود، هرچند ممکن است در ابتدا مورد اعتراض برخی قرار گیرد.

وزیر رفاه تصریح کرد: هر یک ماهی که اجرای این طرح به تاخیر بیفتد ۳۸ هزار میلیارد تومان از سرمایه که می‌توانست به مردم برسد از بین می‌رفت.

وی افزود: دو گروه داریم که می‌توانند اعتراض کنند؛ اول گروه‌هایی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت نمی‌کردند و به طور کلی در داده‌های رفاهی نبودند. همانطور که می‌دانید این داده‌ها از سال ۹۳ ثبت نام جدید انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به هیچ گونه مراجعه حضوری نیست گفت: در روزهای آینده این سامانه با همکاری سازمان هدفمندی و وزارت ارتباطات کارش را شروع می‌کند و جزئیات آن اعلام می‌شود.

عبدالملکی گفت: گروه دوم کسانی هستند که یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند ولی یارانه جدید را دریافت نکردند که آنها هم از چند طریق می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: راه اول مراجعه به سایت حمایت وزارت رفاه است و در آنجا اعتراض خود را ثبت کنند.

عبدالملکی گفت: راه دوم که ساده‌تر است تماس با شماره تماس گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ وزارت رفاه است که دهک بندی راه اعلام می‌کند و از همانجا می‌تواند اعتراض خود را ثبت کند.

وی افزود: نیروهای مسلح به دلایل امنیتی توسط خود مراکز پرداخت می‌شود.

عبدالمالکی با بیان اینکه مردم مطمئن باشند در صورتی که مستحق دریافت یارانه باشند یارانه را دریافت می‌کنند گفت: حتی اگر چند ماه آینده هم اعتراض صورت بگیرد و جزء ۹ دهک اول شناسایی شوند پرداخت صورت خواهد گرفت.

وزیر کار در مور معیار دهک بندی خانوار، گفت: معیار دهک‌بندی خانواده‌های برای یارانه کمک‌معیشتی مجموعه‌ای از متغیرهای اقتصادی و مالی همچون خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است و ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

وی افزود: برای دهک‌بندی کل گردش مالی خانواده را در نظر می‌گیریم و درآمد فرزندان خانواده که شاغل هستند و درآمد دارند، ملاک است.

این مقام مسئول در رابطه با دلایل دهک‌بندی‌ها گفت: در این دهک‌بندی‌ها اولاً ملک به ارزش آن در نظر گرفته نشده است ثانیاً تراکنش‌های مالی طی چند سال در نظر گرفته می‌شود.

ولی افزود: با در نظر گرفتن این شاخص‌ها سامانه یک شاخص ترکیبی ارائه می‌دهد که حاوی تمام اطلاعات مالی خانوار است و طبق آن اولویت بندی صورت می‌گیرد.

عبدالملکی تصریح کرد: بسیاری از اعتراض زد که می‌شود به دلیل ناآگاهی از ملاحظات اقتصادی سامانه است. مثلاً از یک خانواده دو نفر جدا شدند و درآمد و خودروی جداگانه دارند که سامانه این را متوجه نشده که آن هم با اعتراض قابل رفع است. یا مثلاً گردش حسابی وجود دارد که متعلق به خود فرد نیست. از این جهت خواستار این هستیم که این افراد حساب‌های خود را شفاف کنند.

وزیر رفاه در رابطه با طرح کالابرگ گفت: بناست مقادیری مشخص شود و مردم با کارت خود به فروشگاه مراجعه کنند و با قیمتی قبل از افزایش قیمت پرداخت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های برای این کار نیاز است، افزود: بنابراین با این اقدام با افزایش قیمتی نخواهیم داشت و قیمت‌ها برمی‌گردد به همان قیمت‌های قبلی و این سیستم اثرش برای اقتصاد کشور بهتر است مردم مطمئن باشند تا هنگامی که این کالا برگ فراهم شود یارانه نقدی پرداخت خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 55
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید زنجان اوغلی IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    241 6
    خب اگه یه فرزندی درآمد داشته باشه و این درآمد رو بخواد پس انداز کنه واسه ازدواج و تشکیل زندگی پدرش که بازنشسته هست از دریافت یارانه محروم میشه؟
    • رضا IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      89 5
      باید پدر اسم اون فرزند را از شناسنامه اش خارج کند....
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      125 4
      چرا ضررهای بورس رو بعنوان معیار قرار ندادید؟ فقط درامد ملاکه؟
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      139 2
      همون فرزندی که شما مثال زدی الان نه خونه داره نه ماشین. همون هم مستحق یارانه است. اگه داشت که مجرد نبود!
    • رضا IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      151 9
      الان اینا حتی به میزان اقساط ما فکر هم نکردن، قسطی که خرج خرید خونه و ماشینمون شده و بالای ۷۰ درصد حقوقمونه
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      161 9
      والا من یه دختر 38 ساله ام که فرصت ازدواج برام نیست خونه بابام زندگی میکنم. بگم حتی هزار تومان از حقوقم را بابام اجازه خرج نمیده. اگر میوه ای بخرم بیارم خونه بابام گریه میکنه میگه تو الان بایست برای بچه هات خرج میکردی چرا این کار را کردی!!!!!!!!!!! بابا مامانم فرهنگی بازنشسته هستند (مامانم 5 تومان با بیست روز حقوق بازنشست شد بابام هم 9 تومان. خب همه خرج روی بابام هست. یه خواهرم دانشجو شهر دور ، دو تا برادر ازدواج کرده مال ما را قطع نکردند . حقوق فرزندان اصلا ربطی به پدر و مادر نداره. چون واقعا خرج نمیکنیم.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      155 2
      به خانم 38 ساله . دختر چقدر تحت تاثیر قرار گرفتم. ایشالا فرصت زندگی را پیدا میکنی. سن ازدواج بالا رفته. عاملش هم معلومه. خدا بهترین ها را نصیبت کند.
  • NL ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    163 4
    خودش هم نفهمیده چی گفته
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      128 9
      انتظار داشتی بفهمه؟ این هم مثل بقیشون. اگه حالیشون بود که این وضع مملکت نبود.
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    180 3
    اون وقت بدهی به صندوق های قرض الحسنه و اقساط بانکی را از درآمدهای مردم کسر کردید یا فقط درآمدها را می‌بینید.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    43 3
    بی خیال
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    240 4
    یعنی یکی 100 تا خونه داشته باشه حساب نمیشه بعد اگر تو یک خونه دو نفر کار کنن حساب میکنید.
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    140 3
    من مبلغ پولی قرض گرفته بودم گذاشتم تو بانک بتونم وام قرض الحسنه بگیرم . حالا زده میانگین حسابت بالاست . خب من الان چکار کنم؟
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    چرا واقعیت را به مردم نمی گویند که برای جبران کسری بودجه و هزینه های اضافی دولت قیمت ها را افزایش می دهند در کدام کشور برای مبارزه با رانت و قاچاق و دلالی قیمت ها را افزایش می دهند و مردم را جریمه می کنند
  • محمدولایی بازنشسته IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    24 5
    بیخیال
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    138 5
    همش دروغه من خانواده ای را می شناسند سرپرست معلم است و نه میلیون حقوقشه وخانمش هم معلمه و۹میلیون حقوقشه و فرزندانشان هم کارمند یه شرکتها ۳نفری ۲۵میلیون دریافتی دارند ولی بازم یارانه بهشون واریز شده اما من هم معلم هستم حقوقم ده میلیونی اما هیچ واریزی نداشته ام پس چطوری میگی درآمد کل اعضای خانواده ملاکه
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    20 1
    دهه بندی
    • Z US ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      50 2
      منم دقیقا مثل شما فرهنگی ام خودم و خانمم دریافتی فیش حقوقی مان دونفر ۸و نیم نمیشه در ضمن مقداری از این و اون قرض می گیریم در بانک تا گردش حساب بالا بره بتونیم وام بگیریم برای تحصیل و ازدواج بچه هامون ماشین رو هم که نمیشه گذاشت وسط سفره خورد یا خونه کلنگی ۳۵ سال ساخت رو ای کاش مسئولین یک کم واقع بینانه عمل می کردند
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    73 4
    بااین تفاسیر یارانه دوسوم جمعیت قطع میشود.درهرحال درهرخانواده یک کارمندیابازنشسته وجودداردکه حقوق میگیردیاهرخانواده پس اندازی داردکه باسودش اقساط وام وبخشی اهزینه هاراتامین میکند.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    61 3
    من شغلم جوریه که تنخواه دار هستم و مبلغی در ماه برای کار میاد و میره . خب این چه ربطی به درآمد بنده داره ؟ نباید وضعیتی باشه که این موضوع جدا بشه از درآمد شخص ؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    123 1
    یارانه منه بازنشسته را قطع کردند گفتند فرزند تو پراید ۱۱۱ داره تو هم سمند داری یک سمند ۸۸دسته پنجم را ۱۰سال پیش خریدم اینجانب با ۳ فرزند مجرد یک پسرم لیسانس بیکار نان سفره ۵ نفره را با قطع کردن یارانه کوچک بود کوچکتر کردند
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    89 5
    همکارم با اضافه کاری حد اقل 12 میلیون میگیره. امسال ماشین هم خریده. نوش جونش. اما یارانه هم میگیره. چرا؟ چون اضافه کاریهای الکیش و ماشینش ثبت نیست. اونوقت من بدون اضافه کاری با ده تومن حقوق و پرایدی که 15 سال پیش خریدم یارانه ندارم. نشون میده در این جراحی اقتصادی اصلا آمارهاتون به روز نیست.
  • ستمدیده IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    10 5
    باشه
  • بهلول ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    59 4
    حقوق فرزند وحقوق همسر خودرو گردش مالی هر کدام برای وسع سنجی اشکال دارد تا حال فرزندی در مجردی پولی به پدر و مادر نمی دهد و حتی مراقبت نمی کند موگوید سالمندان حقوق زن بله زنان در معیشت خانواده کمک می کنند ولی در جمع بندی یک مقدار هم باید بگذاری طلا بخری باز سرپرست از جیب می دهد خود وزیر به زنش بگوید بیا طلا را بفروشیم جواب می گیرد .گردش مالی و یا سهام و سود بانکی اینها برای خرج کردن نیست برای تامین اجتماعی آینده است و کار وزارت رفاه است ژاپن نفت ندارد ولی وزارت نفت دارد ایران هم رفاه و تامین اجتماعی ندارد لذا وزارت رفاه دارد.لذا بهترین کار پرداخت به همه است به فکر عدالت نباشید به همه دادن خودش هم عدالت است
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    81 5
    به بهانه های مختلف نمیخواید یارانه بدهید هر چند که مبلغش هم در مقابل این گرانی ها نا چیز بود
  • مهدی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    75 1
    یه بنده خدایی یدونه پراید داره یدونه رنو 5 که داغونه ازش استفاده نمی کنه خونه هم نداره یارانشو قطع کردن اون وقت یه نفر 3 تا خونه داره سنش بالاس ماشین نداره بهش یارانه دادن. خیلیا با ماشین کار می کنن که شاید شاید یه روزی یجوری بشه بتونن خونه بخرن. مولفه های بدی رو قرار دادن برای تعیین استحقاق.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    65 3
    سلام اقاوزیر کار ما ۲ نفر هستیم همسرم مستمری بگیر تامین اجتماعی است ولی پسرم شغل ازاد دارد چون ازدواج نکرده یارانه ی ما را قطع مردین هر چقدرن درامد داشته باشد به ما ربطی ندارد ایا لین انصاف است لطفا یارانه ی مستمری بگیران تامین اجتماعی رو قطع نکنید ما از اول یارانه گرفتیم الان قطع شده بازم کمک خرجمون بود چون هیچ در امدی نداریم بچه ها دارن که به ما ربطی نداره
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    74 1
    ما ملت به دیوان عدالت اداری شکایت داریم چون طبق آمار دولت قبل خط فقر زیر یازده میلیون. تومان درآمد زیر خط فقر اعلام شده بود دهک یک درآمد یک و ششصد. .دهک دو درآمد دو نهصد دهک نهم درآمد درآمد شش میلیون دهک دهم درآمد ده میلیون و پانصد ..کلا درآمد همه دهک ها مربوط به زیر خط فقر است واصلا هیچ دهک روی خط فقر یا بالای خط فقر نیست .پی خانواده‌های متوسط ضعیف کجای این دهک ها هستند .؟؟؟؟؟؟خانواده متوسط کجای این دهک ها هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟ دوما دولت تمام ارز ۴۲۰۰بیم ملت تقسیم نکرده. و در اجرا بخیل خرج داده ،،چهارصد هزار میلیارد هزینه دولت قبل برای ارز ۴۲۰۰بوده کاری به اختلاس هم نداریم الان این دولت دویست هزار میلیارد را گذاشته برای دهک ها سوما یارانه بیستم هر ماه یارانه انرژی قطع کرده .. دولت باید یارانه را درست اجرا کند و تا قشر متوسط مرفه. یارانه درست راست بدهد
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    66 5
    نا عدالتی بیداد میکند
  • محمد NL ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    33 0
    به جای حل مشکل اقتصادی و ایجاد اشتغال و کسب ثروت توسط خود مردم از راه های تولید و تلاش ،مردم رو شرطی میکنن و با چاپ پول و پرداخت پول ،تورم رو طوری رشد میدن که این 450 هزار سال دیگه یه کیلو برنج هم نمیشه .
  • موسوی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    38 0
    ما که مغازه شریکی داریم کارت خوان به اسم ما گرفتیم هرروز تراکنش داریم ولی سود آنچنانی نداریم که قسطامونم بزور پرداخت میکنیم توی خرج خونه موندیم خدابه دادمون برسه
  • میثم IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    45 1
    چطور ملک نیست ولی خودرو هست ؟
  • حسین IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    63 10
    نفت ملی است و پولش هم مال همه ی مردم ایران است فقیر و غنی فرقی ندارد باید بین همه ی مردم و مساوی تقسیم شود
  • احمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    60 1
    بسیار تنگ نظرانه و کوته بینانه جدول دهک ها تقسیم بندی شده و مربوط به جنگ جهانی دوم است. همین تقسیم بندی را خودتان قبول ندارید افرادب که طبق معیارتان در دهک ۶ و ۷ و ۸ هستند الان هیچ واریزی نداشته اند چرا؟ هر روز وهرشب یک نفر را میاورید در برنامه های سیما تا ذهن مردم را شستشو دهید واین مجریان بی تجربه و نان خورد سازمان عین ماست می نشینندتا این اقایان خلاف گویی های خودرا چندین و چند باره تکرار و بخورد اذهان عمومی دهند و یک عده طرفدار درست کنند
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    82 1
    یعنی چند نفر بی سواد نشستن دور هم یه تصمیمی گرفتم بابا یعنی چی ماشین رو ملاک قرار میدید ؟ من ماشینم رو 5سال پیش خریدم 30ملیون الان همون ماشین رو خودمم بکشم نمیتونم با این قیمتا بخرم ! این چه معیاری شما قرار دادید ؟ شما سود بانکی رو در الویت قرار میدید ولی اقساط رو در نظر نمیگیرید ؟؟
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    5 1
    باشه
  • بهزاد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    42 1
    آخه چطور یارانه کارگر را قطع میکنی
  • موحد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    60 1
    من بخاطر مشکلات روحی و جسمی که دارم نمیتونم کار کنم ، خونه ندارم و مستاجرم ، ماشین و مغازه و زمین حتی دفترچه درمانی و هیچ چیز دیگری ندارم ، زن و بچه هم ندارم ، تنها دارائی من مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هستش که گذاشتم بانک و ماهیانه ۳ میلیون تومان بهم سود میدن که اون رو میدم بابت اجاره و قبوض آب برق گاز ، تقریبا هیچی برام نمیمونه ، حالا من رو در دهک دهم قرار دادن و بهم یارانه نمیدن !!! دادم رو به کجا ببرم ؟؟!!
  • سعیده رحمانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    17 2
    من سر پرست خوانوارم قبلاً یارانه دریافت میکردم از فروردین امسال قطع شدهلطفا رسیدگی شود ممنونم
  • اصغر IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    19 0
    من یه مقدار پول دارم باهاش دارم یه دفتر پیشخوان میچرخونم با این پول دارم برا مردم پول جابجا میکنم ازین میگیرم به اون میدم حتی خونه هم ندارم نه خودم نه زنم نه بچم ببینید کی خونه اضافه داره کی ماشین اضافه داره
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    41 3
    یعنی پدر و مادر برن گدایی از بچشون کنن ؟
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    36 1
    خیلی جالبه کار علمی اینا!!! اینا یه نفر رو که دارای مسکن و خودرو و درآمد کافی ماهانه بدون صرف هزینه برای مسکن! رو مستحق دریافت یارانه می دونن! ولی کسی رو که مستأجره و باید کل یا بخش زیادی از درآمد ماهانه اش رو فقط بده اجاره خونه جزو مرفهین بی درد می دونن! خود حدیث مفصل بخوان از این مفصل کار علمی اینا!!!
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    47 0
    یکی که خونه داره کرایه خونه نمی ده و کلی از درآمد ماهانش می ره برای رفاهیات دیگش یا اونایی که ملک بیشتری دارن از اجاره کلان ملکشون هم درآمد کسب می کنن چطور ممکنه از یک مستأجر مستحق تر باشن برای گرفتن یارانه؟؟؟!!!!
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    26 1
    سود بانکی که اصلاً یکدهم ارزش از دست رفته پول فرد نیست چرا باید جزو درآمد حساب بشه؟ یا گردش حسابی که شاید فرد دارای چندین حساب بانکی باشه و بنا به دلایل شخصی واریز و برداشت توی اونا داره چرا باید ملاک دارایی باشه؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    33 1
    اینا اومدن اون کسی رو که دارای خونه و ماشینو درآمد بالا داره رو توی دهک اول گذاشتن و اونی که مستأجره و باید کل درآمدشو بده اجاره توی دهک دهم گذاشت خیلی کارشون علمی فقط مراقب باشن که چش نخورن پس همون جوری که یقین داشتیم اعتراض هم پذیرفته نخواهد شد و افراد دار باید بعنوان دهک اول یارانه نداری بگیرن
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    21 5
    همین یک قلم حرفت که میگی افزایش قیمت این چند قلم کالای اساسی روی قیمت بقیه کالاها تاثیر محدود میذاره نشون میده هیچی نمیدونی... فقط سس مایونز را مثال میزنم که مطابق صحبت خود صنف مذکور بین سه تا چهار برابر گران میشه... لطفا واقعیت را به مردم بکین
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    20 1
    اعتراض بجایی نمی رسه با این روش علمی اینا که ثروتمند رو مستحق دریافت یارانه می دونن و در دهک اول قرارش می دن
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 1
    بیخیال
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    13 0
    اقا چرا دلتون به حال مردم نمی سوزی واقعا این همه گرانی برای چه ؟
  • امین IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    17 3
    سلام اینها چرا اقساط و اینکه فرد مستاجر است یا صاحبخانه یا تعداد فرزندان مدرسه رو را درنظر نمی گیرند؟!!!!
  • امین IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    9 0
    سلام اینها چرا اقساط و اینکه فرد مستاجر است یا صاحبخانه یا تعداد فرزندان مدرسه رو را درنظر نمی گیرند؟!!!!
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    16 0
    آیا دولت از اینکه تعدادی از هموطنان آنهم قشر بازنشسته چون در بانک پس انداز کرده و بنظرش از لحاظ مادی موقیعیت بهتری دارد... ناراحت و عصبانی است
  • علی حیدری IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    13 1
    آقای وزیر نظرات مردم رو هم ببینید . تا متوجه بشید
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    33 2
    جای بسی تاسف است که در پنجمین کشور ثروت مند دنیا درآمد ماهانه 300دلار خانه 200متری ساخت سال 1350 دریک روستا وماشین85میلیون تومانی سال 1396برای یک بازنشسته با دونفر مریض فرزند لیسانسه بیکار دهک دهم وپردرآمد محسوب شود
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    35 3
    یعنی شما فکر می کنید یه مستأجر روی ابرها زندگی می کنه و بابتش هم اجاره نمیده؟ باب خیلی علمی فکر می کنید یه وقت چشتون نزنن؟ معیار درستی برای تعیین دهک ها ندارند و اونایی که حذف شدن و یا وسعشون نمی‌رسه ولی جزو دهک دهم محسوب شدن بهمون دلخوش باشم که با این معیارهای اینا اعتراض شود پذیرفته نمیشه