استاندار لرستان : مردم از یارانه جدید راضی هستند / افراد معترض از جنس مردم نیستند

ایرنا نوشت : زیویار با اشاره به اجرای طرح ساماندهی یارانه ها گفت: مردم از اینکه یارانه پرداختی به کالاها در اختیارشان قرار گرفته تا با اختیار خود هزینه کنند، راضی هستند.

"فرهاد زیویار" حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر را از دستاوردهای مهم اصلاح ارز ترجیحی و مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها عنوان کرد و افزود: دولت سیزدهم با برنامه ریزی دقیق این طرح را به عنوان یکی از ضرورتهای اقتصادی کشور در دست اجرا دارد و همه بخشها و مسوولان ذیربط باید با عمل به وظایف خود دولت را در انجام این طرح مهم یاری دهند.

به گفته وی اصلاح یارانه‌ها و مردمی‌سازی آن جزو برنامه‌های اصلی و سیاست راهبردی اقتصادی دولت و به نفع مردم و کشور است. زیویار تصریح کرد: مردمی سازی یارانه با جراحی و تحول اقتصادی با همکاری مردم و مشارکت مسئولان جزو برنامه‌های محوری است که در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

استاندار لرستان همچنین اظهار داشت دولت سیزدهم با درک وضعیت بازار و واقعیت‌های اقتصادی، تصمیم به اصلاح ارز ترجیحی گرفت و این تصمیم دولت، در عین حال که با جبران تبعات ناشی از آزادسازی قیمت‌ها همراه شده، نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش را نیز افزایش داده و بر این اساس، دستگاه‌ها و بانک‌ها باید تلاش کنند تا برای حفظ اشتغال، منابع مالی مورد نیاز این واحدها را تأمین کنند.

زیویار افزود:میزان پرداخت یارانه‌ها به اندازه تامین کالاهای اساسی است، دولت مصمم شده که دهک‌های یک تا سه از این منابع به خوبی استفاده کنند اما دهک های چهار تا ۹ با رقم کمتری از این شرایط بهره مند می شوند.

استاندار لرستان از مردم استان خواست در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به دولتمردان خود اعتماد کنند چون قرار نیست کمبودی ایجاد شود و در این طرح یارانه به جای واردکننده به مصرف کننده اختصاص می‌یابد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =