محسن هاشمی: به زودی ، انتشار کتاب خاطرات پدر در سال ۷۸ / چالش ممیزی‌ها ،حل شد

ایرنا نوشت: به گفته فرزند هاشمی رفسنجانی، مطالب این کتاب بیشتر مربوط به انتخابات مجلس ششم است.

محسن هاشمی رفسنجانی با حضور در غرفه خبرگزاری ایرنا در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ایرنا، گفت: پدرم از سال ۱۳۶۰ نگارش خاطرات دست نوشت خود را به صورت روزانه شروع کردند. در حال حاضر ۳۵ جلد تقویم از این خاطرات را در اختیار داریم.

وی افزود: تاکنون خاطرات ایشان تا سال ۷۷ را چاپ کرده‌ایم و هرسال یکی از این کتاب ها را با ۲۰ سال تاخیر منتشر می‌کنیم تا ک تاب‌ها کمتر مشمول ممیزی شوند.

فرزند هاشمی رفسنجانی در ادامه اظهار داشت: امسال کتاب خاطرات سال ۷۸ را برای مجوز به وزارت ارشاد فرستاده ایم. برای بعضی از ممیزی‌ها دچار چالش شدیم اما حالا این مشکلات حل شده و انشالله به زودی کتاب خاطرات سال ۷۸ هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گفته هاشمی رفسنجانی، مطالب این کتاب بیشتر مربوط به انتخابات مجلس ششم است.

محسن هاشمی: به زودی ، انتشار کتاب خاطرات پدر در سال ۷۸ / چالش ممیزی‌ها ،حل شد

بیشتر بخوانید:

باید به مردم یارانه کتاب پرداخت شود

این فعال سیاسی ضمن تاکید بر لزوم پرداخت یارانه کتاب به مردم، گفت: دولتمردان در حال حاضر به فکر معیشت مردم هستند و کمتر به معیشت مغز فکر می‌کنند. باید در این بودجه رایانه ای که اعلام شد، رایانه ای نیز برای کتاب گنجانده می‌شد و به جای این که به تولید کننده که ناشرین هستند پرداخت شود آن را مستقیم به مصرف کننده می دادند تا مصرف کننده بتواند با استفاده از آن پول کتابی را که می‌خواهد خریداری کند. این باعث می شود ناشرین کمی فعال شوند.

چند کتاب در زمینه علمی منتشر کرده‌ام

رئیس پیشین شورای اسلامی شهر تهران درباره کتاب هایی که می‌خواند، تصریح کرد: انسان در دوره های مختلف زندگی کتاب های متفاوتی می خواند. الان بیشتر کتاب‌های تاریخ معاصر و تاریخ سیاسی مطالعه می کنم به همراه یک مقداری کتاب اقتصادی آن هم به دلیل مشکلات اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد.

وی افزود: خودم هم صاحب نشر معارف انقلاب هستم که در آن بیشتر کتاب‌های تاریخ معاصر را منتشر می کنیم. تقریبا ۱۰۰ جلد کتاب منتشر کرده‌ایم ولی کارمان عمدتا روی تاریخ معاصر از دیدگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی است. کسانی که می خواهند درباره تاریخ معاصر و بخش مربوط به دوره هاشمی رفسنجانی کتاب قلم بزنند به ما مراجعه می‌کنند ما هم اسناد موجود را در اختیارشان قرار می دهیم تا بتوانند کتابشان را منتشر کنند.

محسن هاشمی رفسنجانی در ادامه درباره کتاب‌هایی که تابه حال به قلم او به بازار کتاب آمده‌اند، عنوان کرد: خودم هم با کمک دوستان چند کتاب نوشته ام. چه در زمینه های علمی چه در زمینه های تاریخ معاصر. اولین کتاب از مجموعه کتابهای علمی من مربوط به تز فوق لیسانسم بود. این کتاب که آنالیز قالب های تزریقی به کمک کامپیوتر نام دارد به روش ترجمه از تز فوق لیسانس من به فرانسه نوشته شده است.

وی افزود: دومین کتابی که منتشر کردم به نام انرژی پاک بود که عمدتا درباره انرژی خورشیدی است. یک کتاب هم درباره توسعه ایران منتشر کردم به نام توسعه پاک که باز هم مربوط به کم شدن مصرف انرژ ی و روش‌هایی است که می توانند به این مساله کمک کند. اخیرا هم کتابی درباره سیستم های حمل و نقلی منتشر کردم به نام عبور از البرز. یک کتاب هم در حاشیه کتابهای خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر کردم با نام ماجرای مک فارلن که مربوط به خاطرات سال‌های ۶۴ و ۶۵ است. یک سری کتاب نیز درباره مسائل شهری دارم که آماده شده اما هنوز منتشر نشده اند.

21212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =