معاون اجرایی رئیس جمهور : دغدغه دولت مراقبت از سفره کم‌درآمدها است

ایرنا نوشت:مرتضوی گفت: عزم دولت این است که در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به هیچ عنوان به سفره مردم به ویژه دهک‌های کم‌درآمد آسیبی نرسد.

صولت مرتضوی عصر دوشنبه در حاشیه نشست بررسی مصوبات سفر دولت به استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری به خبرنگاران افزود: دولت سیزدهم دولت صادق‌الوعد است وآیت الله رئیسی مراقبت از دو موضوع را سرلوحه قرار داد که رئیس جمهور به جان مردم و نان مردم تعبیر می کند.

وی با اشاره به موضوع سلامت و جان مردم، تاکید کرد: در موضوع کرونا تمام شنبه ها ستاد ملی کرونا با مدیریت آیت الله رئیسی و با ارتباط با استانها برگزار می شود و شاهد فروکش کردن جان‌باختگان کرونا هستیم و بهبود شرایط رنگ بندی کرونای شهرهای کشور گویای برجسته بودن دستاوردهای دولت دراین زمینه است.

وی یادآور شد: این دولت عزم خود را جزم کرده است که به سفره های مردم به ویژه های دهک های کم درآمد آسیبی وارد نشود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به طرح اصلاح نظام یارانه ها، ادامه داد: می پذیرم که با ساماندهی یارانه ها به نفع مردم برخی دیگر از کالاها دچار نوساناتی شده است که به مرور زمان و با رقابتی کردن اقتصاد، با نظارت کافی دستگاه های نظارتی و همت مردم در کنار همراهی کسبه و بازاریان، مشکلات کنونی برطرف می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور : دغدغه دولت سیزدهم مراقبت از سفره کم‌درآمدها است

بیشتر بخوانید:

  • هشدار جدی مخبر به «سوءاستفاده‌کنندگان و گرانفروشان»

مرتضوی بیان کرد که رئیس جمهور گفت ابدا بنا نیست قیمت نان افزایش پیدا کند، قیمت نان به هیچ عنوان افزایش نمی یابد بلکه طراحی شده است که حتی نان و دارو مشمول افزایش قیمت نشود.

وی افزود: نظارت و کمک به افزایش کیفیت نان از رویکردهای دولت سیزدهم است.

موضوع سد فینسک را در تهران بررسی و به استاندار گزارش می کنم

وی درباره کم آبی و طرحهای انتقال آب و در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اجرای سد فینسک، افزود: تنش آبی تنش کلان کشور است و دلیل عمده آن خشکسالی و کمبود بارش ها است و باید آب را درست مدیریت کرد که مصرف صحیح و افزایش بهره‌وری از مبحث اصلی آن است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: بحث انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی در قالب طرحهایی تعریف شده است و به طور قطع یکی از دغدغه های مهم دولت تامین آب است که مردم استان سمنان را هم شامل می شود.

وی تاکید کرد: در بازگشت به تهران موضوع و اختصاص اعتبار به سد فینسک را پیگیری و گزارش آن را به استاندار سمنان ارایه می کنم.

مرتضوی در سفری یکروزه از گرمسار در غرب استان سمنان وارد شد و از طرحهای بازفعال شده به همت دولت سیزدهم در این شهرستان، از چند طرح حوزه راهسازی در شهرستانهای آرادان و سرخه، فروشگاه زنجیره ای و چند واحد تولیدی در شهر سمنان بازدید و با حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار کرد.

۲۱۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =