تعمیرات واحدهای نیروگاه شهیدرجایی به پایان رسید

با اتمام تعمیرات اساسی و RI واحد شماره 3گازی نیروگاه شهید رجایی، آخرین برنامه تعمیرات واحدهای این نیروگاه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ در تکمیل اجرای برنامه‌های تعمیراتی واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهیدرجایی، واحد شماره 3گازی نیروگاه سیکل ترکیبی با توان نامی 123مگاوات که به منظور انجام تعمیرات اساسی و RI کمپرسور از مدار تولید خارج شده بود، پس از اتمام برنامه‌های تعمیراتی، دوباره به شبکه‌ی سراسری پیوست.

ابوالفضل موتابها، مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در توضیح نتایج تعمیرات واحد شماره 3گازی گفت: در این دوره از تعمیرات و با توجه به شرایط فنی این واحد، یک هزار و 487فعالیت تعمیراتی در قالب 13بسته و برنامه‌ی تعمیراتی اجرا شد که علاوه بر تعمیرات اساسی مسیر گاز داغ که به تعویض کامل قطعات اصلی آن انجامید، کمپرسورهای اصلی و کمکی هوای واحد هم با قطعات نو تعویض گردید.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در ادامه افزود: مونتاژ و دمونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، کمپرسور و روتور توربوکمپرسور، نازل‌ها و پره‌های توربین، انجام تست‌های غیرمخربNDT، تست و بازدید الکتریکی ژنراتور، تعمیرات الکتروفن و پمپ های 400ولت، استارتر های MCC بریکرهای 400ولت و 6/6کیلو ولت و...، از اقداماتی بود که در این برنامه تعمیراتی از سوی متخصصان این نیروگاه انجام شد.

موتابها افزود: در آخرین برنامه تعمیراتی نیروگاه شهید رجایی، همچنین تست رله‌های حفاظتی ژنراتور و تست‌های الکتریکی ترانس استیشن وترانس‌های محلی، دمونتاژ ومونتاژ تجهیزات ابزاردقیق، کالیبراسیون ترانسمیترهای فلو، تنظیم سیستم مانیتورینگ و حفاظتی دمای یاتاقان‌ها به همراه بازدید و تعمیر انواع تجهیزات الکتریکی و ابزاردقیقی، از دیگر اقداماتی بود که به انجام رسید.

با پیوستن دوباره واحد شماره 3گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق و پایان فعالیت‌های تعمیراتی در آن، این نیروگاه در پیک تابستان1401، با آمادگی کامل به تولید برق می‌پردازد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =