۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
هوای تهران همچنان آلوده برای گروه‌های حساس

ایسنا نوشت: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز ( ۲۸ اردیبهشت ماه) با آغاز افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش نسبی تندی باد و در نتیجه تجمع ذرات معلق کیفیت هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرارگرفته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) با کاهش نسبی تندی باد و افزایش ترافیک صبحگاهی، تجمع ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق مورد انتظار است.

افزایش تندی باد در طی روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود دارد همچنین با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.باتوجه به کاهش تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه و افزایش ترافیک شامگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را در پی خواهد داشت.

با افزایش تدریجی تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود؛ با این‌حال وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات می‌تواند گسیل و انتشار گردوخاک در برخی مناطق را به‌دنبال داشته باشد.

وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، اگرچه با روند افزایشی دما در ساعات بعدازظهر، افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق دور از انتظار نیست همچنین با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی پنجشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، احتمال افزایش نسبی غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد وجود خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۶ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بیشتر بخوانید:

کاهش دمای هوای تهران ادامه دارد

۴٧۴٧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =