راهنمای خرید بیمه مسافرتی سامان به همراه محاسبه قیمت و معرفی پوشش ها

سفر، جدا از هیجان و خوش‌گذرانی، همیشه استرس و نگرانی‌هایی هم دارد. مخصوصا اگر برای بار اول به شهر یا کشور تازه‌ای می‌روید. به همین دلیل باید همراه خرید بلیت و رزرو هتل حتما یک بیمه مسافرتی هم خریداری کنید.

شرکت بیمه سامان یک بیمه‌نامه مسافرتی با کامل‌ترین پوشش‌ها را با مناسب‌ترین هزینه در اختیار شما قرار می‌دهد. برای همین هم گزینه اصلی خیلی از علاقه‌مندان به سفر و گردشگری برای خرید یک بیمه مسافرتی ارزان اما کارآمد و کاربردی است. اگر شما هم راهی سفر هستید و می‌خواهید بیمه مسافرتی سامان بخرید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی یک بیمه‌نامه برای پوشش خطرات مختلف و خسارت‌هایی‌ است که ممکن است در حین سفر برای مسافر پیش بیاید. در واقع با خرید بیمه مسافرتی تا حدود زیادی خیالتان بابت حوادثی مثل نیازهای درمانی و پزشکی، گم شدن چمدان یا پاسپورت، لغو پرواز و ... راحت می‌شود.

انواع پوشش های بیمه مسافرتی

برخی از اصلی‌ترین پوشش ‌های بیمه مسافرتی عبارت اند از:

· بازپرداخت هزینه‌های پزشکی حوادث و بیماری (شامل تهیه دارو و انجام آزمایش و بستری)

· پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی

· بازگرداندن اجساد در صورت فوت

· پرداخت هزینه خریدهای اضطراری برای زمانی که تاخیر در تحویل بار کنترل شده مسافر بیش از 12 ساعت طول بکشد.

· گم شدن چمدان

· هزینه‌های ناشی از دریافت مجدد مدارک مهم چون پاسپورت، گواهینامه و … (به‌دلیل گم شدن یا دزدیده شدن مدارک)

· هزینه‌های مربوط به دریافت خدمات حقوقی در جرائم غیرعمد در کشور مقصد

· تاخیر پرواز

اهمیت داشتن بیمه مسافرتی چیست؟

فرقی نمی‌کند سفر شما کاری و تجاری باشد یا سیاحتی و زیارتی. گاهی یک دندان‌ درد ساده می‌تواند همه برنامه‌های کاری و تفریحی شما را در سفر به‌ هم بزند. بیمه مسافرتی می‌تواند خطرات و ضررهای مالی خاصی که ممکن است در سفر شما اتفاق بیفتد را جبران کند.

مثلا همان‌طور که گفتیم اگر پاسپورت شما در کشور مقصد گم یا دزدیده شود و بیمه مسافرتی داشته باشید هزینه‌های مربوط به گذرنامه‌ به شما پرداخت می‌شود. پوشش هزینه‌های پزشکی در خارج از کشور هم فقط محدود به پرداخت هزینه‌های درمانی مورد نیاز مسافر نیست. شاید مهمترین بخش این پوشش خدمات کمکی جانبی آن باشد. مثلا به مسافر کمک می‌کند تا یک تیم درمانی معتبر در مقصد پیدا کند و مراقبت‌های پزشکی خوبی بگیرد. درضمن یک مترجم هم برای توضیح مشکل به پزشکان در اختیار مسافر بیمار قرار می‌دهد.

چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟

اساسا بیمه مسافرتی یکی از مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا از اکثر کشورها محسوب می‌شود. مثلا بیمه مسافرتی شینگن اجباری است. یا برای گرفتن ویزای کانادا باید حتما بیمه مسافرتی ارائه کنیم. برای سفر به دیگر کشورهای غیرشینگن، خرید بیمه مسافرتی اختیاری است؛ اما همان‌طور که گفته شد بیمه مسافرتی یک تضمین محکم برای داشتن سفری امن‌ و با خیالی آسوده‌ است. پس بهتر است همیشه قبل از سفر، بیمه مسافرتی با پوشش‌های کافی و مناسب خریداری کنید. مخصوصا اینکه می‌توانید در بیمه‌نامه مسافرتی خود پوشش ویژه برای حوادثی که احتمالا مختص به خود شما یا کشور مقصد است هم بخرید.

راهنمای خرید بیمه مسافرتی سامان به همراه محاسبه قیمت و معرفی پوشش ها

قیمت بیمه مسافرتی چقدر است؟

به‌طور کلی قیمت بیمه مسافرتی معمولا با توجه سه عامل زیر محاسبه می‌شود:

· سن مسافر

· مقصد سفر

· مدت سفر

یعنی هرچه سن مسافر بیشتر باشد یا مدت اقامت طولاتی‌تری در مقصد داشته باشد، قیمت حق بیمه مسافرتی هم بیشتر می‌شود. یا اگر برنامه سفر شما شامل چند کشور می‌شود باید باید مبلغ بیشتری نسبت به بیمه مسافرتی برای سفر به یک مقصد پرداخت کنید. البته در برخی بیمه‌نامه‌های مسافرتی، شما می‌توانید مبلغ پوشش مالی بیمه خود را انتخاب کنید و هرچه تعهدات پوشش مالی بیمه مسافرتی شما بیشتر باشد قیمت آن هم بالاتر می‌شود.

از کدام شرکت، بیمه مسافرتی بخریم؟

بهتر است همیشه شرکتی را برای خرید بیمه مسافرتی انتخاب کنید که پوشش‌های کافی برای جبران هزینه‌های پزشکی داشته باشد. خیلی از شرکت‌ها علاوه بر جبران هزینه‌های هزینه‌های پزشکی و بستری برای خدمات پاراکلینیکی ضروری مثل هزینه‌های جراحی و اسکن یا انتقال با آمبولانس هم هزینه پرداخت می‌کنند.

در ضمن مهم است که بیمه مسافرتی شما سقف فرانشیز درمانی خوبی برای جبران هزینه‌های معاینه، درمان، جراحی و … داشته باشد. در بیشتر شرکت‌ها معمولا مبلغ این فرانشیز 25 یورو است که برای صدمه جسمی و بستری‌های بیش از ۲۴ ساعت تا فرانشیز 50 درصد هم اضافه می‌شود.

مزایای بیمه مسافرتی سامان

بیمه مسافرتی سامان یکی از کامل‌ترین پوشش‌ها را برای جبران حوادث سفر و خدمات پزشکی دارد. درضمن بیمه مسافرتی سامان برای خدمات خود محدودیت سنی ندارد. مهمتر از همه اینکه بیمه مسافرتی سامان، پرداخت مستقیم هزینه در کشور مقصد دارد و نیازی نیست تا شما هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید. بیمه مسافرتی سامان از خدمات کمک‌رسانی بین‌المللی شرکت Mideast استفاده می‌کند و پشتیبانی شبانه روزی 24 ساعته در هر نقطه از جهان دارد. (توسط اپراتور فارسی زبان).

سقف تعهدات بیمه مسافرتی سامان چقدر است؟

سقف تعهدات بیمه مسافرتی سامان عبارت است از:

· سقف تعهدات پرداخت برای بستری در بیمارستان و معالجات پزشکی در سفر تا سقف 50.000 یورو/ دلار (طرح‌های ویژه بیمه مسافرتی سامان تا 70هزار یورو را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد)

· اگر بیمه شده بیش از 10 روز متوالی بستری شود، هزینه رفت‌ و برگشت یک نفر از اعضای درجه یک خانواده او به محل بستری از سوی خدمات درمانی بیمه مسافرتی جبران می‌شود. یعنی هزینه بلیت رفت‌ و برگشت و مخارج اقامت تا سقف 60 یورو برای هر روز و حداکثر تا 15 روز برای اطرافیان بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

خرید بیمه مسافرتی با ازکی

برای خرید آنلاین بیمه کافی است تا سایت ازکی را باز کنید. با مراجعه به سایت ازکی می‌توانید برای سفر به هر نقطه از جهان یک بیمه مسافرتی سامان با پوشش‌های کامل و قیمت مناسب بخرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =