انگلیس: ابتکارعمل روسیه در جنگ اوکراین از دست رفته است

ایرنا نوشت: وزارت دفاع انگلیس با اشاره به اخراج برخی از فرماندهان ارشد روسیه در جنگ با اوکراین مدعی شد که مسکو ابتکار عمل را از دست داده است.

در بیانیه روز پنجشنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: روسیه در هفته های اخیر فرماندهان ارشدی را که عملکرد ضعیفی در مراحل آغازین حمله به اوکراین داشتند، اخراج کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ژنرال «سرهی کیسل» که فرماندهی ارتش زبده گاردهای تانک اول را بر عهده داشت، به دلیل ناکامی در تصرف خارکیف از کار تعلیق شد. معاون دریاسالار «ایگور اوسیپوف» که فرماندهی ناوگان دریای سیاه روسیه را برعهده داشت نیز احتمالاً در پی غرق شدن کشتی رزمی مسکوا در ماه آوریل تعلیق شد. «والری گراسیموف»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فدراسیون روسیه احتمالاً در سمت خود باقی می ماند، اما مشخص نیست که آیا او اعتماد ولادیمیر پوتین را حفظ می کند یا خیر.

در ادامه بیانیه آمده است:‌ فرهنگ پنهان کاری و فراری دادن احتمالاً در ارتش و سیستم امنیتی روسیه رایج است.

وزارت دفاع انگلیس بر همین اساس ادعا کرد: بسیاری از مقام های دخیل در تهاجم به اوکراین احتمالاً به طور فزاینده‌ای سرگرم اجتناب از مقصر شناخته شدن در عقب‌نشینی‌های روسیه هستند و به نظر می رسد این مساله فشار بیشتری بر مدل متمرکز فرماندهی و کنترل روسیه وارد می‌کند زیرا افسران به طور فزاینده‌ای به دنبال ارجاع تصمیمات کلیدی به مافوق خود هستند.

بر اساس ارزیابی های ادعایی وزارت دفاع انگلیس، در چنین شرایطی برای روسیه دشوار خواهد بود که ابتکار عمل را دوباره به دست آورد.

از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کرامت الله سلیمی US ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    20 16
    درگیری روسیه و اوکراین را نمی توان یک جنگ واقعی نامید. در واقع یک بحران است که برای ایجاد قحطی و نابودی بخشی از جمعیت دنیا طراحی شده است و کارگردان این بحران دموکراتهای  امریکا هستند. روسیه کشور مستقلی نیست بلکه  کشوری است که هرموقع گلوبالیستها بخواهند در دنیا بحران ایجاد کنند به این کشور نقشی ظاهری می دهند. روسیه 77 سال نقش رقیب اتمی امریکا را بازی کرد تا امریکا بتواند ترس از سلاح هسته ای را به جهانیان القا کند و در عین حال دنیا را انطوری که خواستند مدیریت و هدایت کردند. از انجایی که ترس ملتها ریخته است و دیگر اعتبار تهدیدات نظامی امریکا از بین رفته است بحران درگیری روسیه و اوکراین را به وجود اوردند تا بتوانند در ادامه نظم نو ین جهانی مورد نظرشان عمل کنند. روسیه یک ببر کاغذیست و با گذشت 90 روز از رویارویی با اوکراین هیچ دست اورد قابل ملاحظه ای نداشته است. یک حرف ترامپ قابل تامل بود که گفت رسانه ها دشمن ملتها هستند. در عمل هم می بینیم که درست گفته است . چون رسانه ها نه تنها اطلاعات درست و مفیدی به ملتها نمی دهند بلکه با القای دروغهایی مثل سلاح هسته ای ، هارپ ، سفر به ماه و ...