رسوایی دیگر برای صهیونیست‌ها؛ لغو تحقیقات درباره جنایت قتل ابوعاقله

ایرنا نوشت: رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره جنایت قتل «شیرین ابوعقله»، خبرنگار شبکه الجزیره که به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در جنین به شهادت رسید را لغو و اعلام کرد که هیچ قصدی برای گشودن پرونده تحقیقات درباره کشته شدن این روزنامه نگار ندارد.

یک روزنامه عبری زبان امروز (پنجشنبه) فاش کرد که بخش تحقیقات جنایی پلیس نظامی اسرائیل قصد ندارد تحقیقات درمورد کشته شدن شیرین ابوعاقله را آغاز کند.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نوشت: «ارتش اسرائیل تحقیقات درباره قتل روزنامه نگار ابوعاقله را آغاز نخواهد کرد، زیرا هیچ شکی وجود ندارد که نیروهای ارتش این جنایت را انجام داده باشند.»

بر پایه گزارش نشریه صهیونیست، ارتش بر این باور است که بازجویی از نیروهایش باعث ایجاد اختلاف در ارتش و جامعه اسرائیل خواهد شد.

ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر، چهارشنبه هفته گذشته هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی، توسط نیروهای مسلح اسرائیل هدف گلوله قرار گرفت. وی کلاه و جلیقه ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می کرد.

الجزیره در این باره نوشت: ابو عاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می‌کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله‌های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به سمت وی شهید شد.

دولت قطر نیز در بیانیه‌ای به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان اسرائیلی واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست ها، خواستار پاسخگوی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 13
    مگه درباره قتل خاشقچی چه اتفاقی افتاد؟ قاتلین او محاکمه شدند؟ اردوغان به دو رفت و روابط با عربستان ایجاد کرد.