بیرون انداختن صدراعظم پیشین آلمان از پارلمان به دلیل رابطه با روسیه

پارلمان آلمان صدراعظم پیشین را به دلیل عدم قطع رابطه اقتصادی با روسیه بیرون انداخت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، کمیته بودجه پارلمان اعلام کرد گرهارد شرودر به دلیل عدم قطع روابط تجاری به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین باید دفتر و کرسی خود را در بوندستاگ رها کند.

ائتلاف دولت آلمان به رهبری حزب سوسیال دموکرات SPD که شرودر عضو آن بود و زمانی هم رهبر حزب بود، تصمیم گرفت حقوق ویژه وی را به عنوان صدراعظم سابق قطع کند.

البته شرودر 78 ساله همچنین حقوق بازنشستگی را دریافت خواهد کرد.

شرودر از سال 1998 الی 2005 صدر اعظم آلمان بود و روابط شخصی طولانی مدتی هم با پوتین داشته است.

امروز پارلمان اروپا نیز خواستار تحریم وی به دلیل روابط تجاری با روسیه شد.

در قطعنامه منتشر شده آمده است تحریم‌های اتحادیه باید به اعضای اروپایی هیئت مدیره شرکتهای بزرگ روسی و سیاستمدارانی که از روسیه پول دریافت می‌کنند؛ باید تعمیم یابد.

این قطعنامه از ولفگانگ شوسل، صدراعظم سابق اتریش و فرانسوا فیون، نخست‌وزیر سابق فرانسه، به عنوان دو نمونه نام برد که اخیراً از سمت‌های خود در شرکت‌های روسی استعفا داده‌اند.

شرودر در حال حاضر در شرکت‌های انرژی روسیه نورد استریم 1 و 2 و شرکت نفتی روس‌نفت که رئیس هیئت نظارت است، مشغول فعالیت است.

در ماه مارس، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، از شرودر خواست از سمت های متعدد خود در شرکت های دولتی روسیه استعفا دهد. سیاستمداران سراسر آلمان ماه ها صدراعظم سابق را به دلیل قطع نکردن روابط تجاری با روسیه سرزنش کردند. در اوایل ماه مارس، تیم خود شرودر در بوندستاگ در اعتراض به اینکه نتوانست او را متقاعد کند تا روابط تجاری خود را با روسیه قطع کند، استعفا داد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =