آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه حزب‌الله اعمال کرد

فارس نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه حزب‌الله لبنان اعمال کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری "احمد جلال رضی عبدالله"، یک تاجر لبنانی و تسهیل‌کننده مالی حزب‌الله و پنج نفر از دستیاران او و ۸ شرکت او در لبنان و عراق را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.»

در این بیانیه ادعا شده این تحریم نشان می‌دهد حزب‌الله از پوشش شرکت‌های قانونی برای درآمدزایی و اعمال نفوذ بر سرمایه‌گذاری‌های تجاری استفاده می‌کند.

«احمد جلال رضی عبدالله» (تبعه لبنان)، «علی رضا عبدالله» (تبعه عراق)، «حسین احمد جلال عبدالله» (تبعه لبنان)، «حسین احمد جلال عبدالله» (تبعه لبنان)، «حسین رضا عبدالله» (تبعه لبنان)، «حسین کامل عطیة»، (تبعه لبنان) و «جوزیف ایلیا هیدموس» (تبعه لبنان) افرادی هستند که نامشان در این فهرست قرار گرفته است.

دولت آمریکا در تلاش است محبوبیت حزب‌الله در لبنان را پایین بیاورد. واشنگتن به همین دلیل،کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. اقدامات آمریکا در لبنان بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =