۳ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
از کجا بفهمیم هندزفری سامسونگ اصل است؟

با آگاهی از یک سری ریزه کاری ها و موارد مهم، امکان تشخیص هندزفری تقلبی از اصلی برای خریداران فراهم می شود.

تشخیص هندزفری سامسونگ اصل از تقلبی برای خریداران همواره کار ساده ای نیست. از سوی دیگر، وجود نمونه های High copy و فیک در بازار، خرید هندزفری اصل را با چالش های جدی همراه ساخته است. هندزفری از لوازم جانبی مهم گوشی سامسونگ محسوب می شود. بسیاری از شرکت های زیر زمینی، با سوء استفاده از اعتماد خریداران، محصولات بی کیفیتی را به عنوان هندزفری اصلی روانه بازار می کنند.

نحوه تشخیص هندزفری سامسونگ اصل

استاندارد بودن ظاهر فیزیکی هندزفری

بررسی ظاهر و فیس فیزیکی هندزفری، یکی از روش های مهم برای تشخیص هندزفری سامسونگ اصل محسوب می شود. به طور معمول، سیم هندزفری اصل از طول متوسطی برخوردار است. شرکت های سازنده مانند کمپانی سامسونگ، طول سیم را به صورت استاندارد و متناسب با آناتومی بدن انسان طراحی می کنند. بر این اساس، بلند یا کوتاه بودن زیاد طول سیم می تواند حکایت از تقلبی بودن هندزفری داشته باشد. هنگامی که کابل هندزفری دو قسمت شده و بدون دردسر در دو گوش قرار می گیرد، می توان نتیجه گرفت که اندازه کابل کاملا طبیعی و استاندارد است. در این حالت میکروفون دقیقا در مقابل دهان قرار داشته و نیازی به بالا یا پایین بردن آن در هنگام صحبت کردن نیست.

نکته: در هندزفری های اصلی سامسونگ فاصله جک تا سر هندزفری در محدوده 80 الی 140 سانتیمتر قرار دارد. کمپانی های سازنده محصولات فیک، معمولا برای کاهش هزینه ها، طول کابل کوتاه تری را لحاظ می کنند.

خوانا بودن نوشته ها و لوگوی شرکت سازنده

مورد توجه قرار دادن نوشته ها و لوگوی برند را می توان از دیگر شیوه های کاربردی برای تشخیص هندزفری سامسونگ اصل نام برد. لوگوی برند Samsung غالبا بر روی بدنه هندزفری حک می شود. همچنین، بر روی سطح هندزفری اصل نوشته های مخصوصی به چشم می خورد. لوگو و نوشته های درج شده باید کاملا خوانا و مشخص باشند. ضمنا، مطابقت داشتن رنگ نوشته و قرار گرفتن لوگوی شرکت تولیدکننده در محل صحیح خود، از موارد حائز اهمیت در این زمینه است. چاپ استفاده شده بر روی هندزفری های فیک غالبا بی کیفیت است و جوهر آن پخش می شود. علاوه بر این، رنگ نوشته و لوگو نیز با نمونه اصل کاملا متفاوت است.

پلمپ بودن بسته بندی هندزفری

شرکت های معتبری مانند سامسونگ در تولید محصولات خود نهایت دقت و حساسیت را به خرج می دهند. بسته بندی هندزفری های سامسونگ نیز از شمول این دایره خارج نیستند. بنابراین، با بررسی و کمی دقت به جزئیات و زوایای مختلف محصول به راحتی می توان از اصل یا تقلبی هندزفری پرده برداشت. در سوی مقابل، شرکت های تولیدکننده محصولات تقلبی، غالبا در طراحی بسته بندی و جزئیات آن دقت کافی را به عمل نمی آورند. این شرکت ها در حروف چینی، رنگ و فونت بسته بندی معمولا بسیار ضعیف و بی دقت عمل می کنند. همچنین، پلمپ نبودن بسته بندی محصول نیز خبر از فیک بودن هندزفری می دهد.

پلمپ بودن بسته بندی هندزفری

سایر روش های تشخیص هندزفری سامسونگ اصل

توجه به برجستگی های روی بدنه هندزفری

بررسی کنده کاری های طراحی شده بر روی بدنه می تواند در شناسایی هندزفری اصلی سامسونگ کمک شایانی نماید. در قسمت پایه هندزفری های اصل غالبا یک حرف L برجسته و R کنده کاری شده وجود دارد. با لمس پایه هندزفری به راحتی می توان این دو قسمت کنده کاری شده را تشخیص داد. از طرف دیگر، لاستیک در نظر گرفته شده برای پشت اسپیکر هندزفری کاملا یکدست، انعطاف پذیر و از جنس عالی است.

مطابقت داشتن ظاهر هندزفری با نمونه های سایت شرکت سازنده

برای اطمینان حاصل کردن از اورجینال بودن هندزفری می توان به سایت شرکت سازنده محصول مراجعه نمود. در سایت مذکور معمولا عکس های مختلفی از تمام زوایای هندزفری ها وجود دارد. با بررسی و مقایسه دقیق کوچک ترین جزئیات و مشخصات هدفون به راحتی می توان از اصل یا فیک بودن آن مطمئن شد.

متناسب بودن قیمت

قیمت هندزفری سامسونگ در سایت های معتبر و قانونی به صورت دقیق مشخص شده است. همخوانی داشتن قیمت آن با قیمت دلاری می تواند دال بر اصلی بودن هندزفری باشد. در صورت پایین بودن قیمت، به احتمال قوی هندزفری موردنظر تقلبی است. لازم به ذکر است که قیمت تنها عامل تعیین کننده نبوده، اما می تواند به عنوان یک مولفه مهم در نظر گرفته شود.

خرید از مراجع معتبر، عامل مهم تشخیص هندزفری سامسونگ اصل

خرید از مراکز معتبر، از بهترین و در عین حال ساده ترین شیوه ها برای تهیه یک هندزفری اصل به شمار می رود. یک مرجع تخصصی و شناخته شده زمینه مناسب برای خرید محصولات اصل و اورجینال را فراهم می آورد. در نتیجه این امر خریداران می توانند با خیال آسوده و راحت نسبت به تهیه محصول مورد نظر خود اقدام نمایند. بسیاری از مراکز فروش لوازم جانبی مانند هندزفری، محصولات خود را با ضمانت اصالت و کیفیت به متقاضیان عرضه می کنند.

خرید از مراجع معتبر، عامل مهم تشخیص هندزفری سامسونگ اصل

پشتیبانی هندزفری از نرم افزارهای اختصاصی شرکت سازنده

هندزفری های اصل سامسونگ با تمام نرم افزارهای و اپلیکیشن های اختصاصی این شرکت سازگاری دارند. همچنین، هندزفری اصل از کلیه آپ های طراحی شده شرکت پشتیبانی می کند. در نتیجه امکان اعمال تنظیمات مختلف برای کاربر به سادگی فراهم می شود. بر این اساس، عدم سینک شدن هندزفری با اپ های شرکت تولیدکننده موید تقلبی بودن آن است.

بررسی کیفیت صدای هندزفری

از دیگر روش های مناسب برای تشخیص هندزفری سامسونگ اصل می توان به کیفیت صدای محصول، اشاره نمود. صدای هدفون های اورجینال معمولا با فرکانس های استاندارد پخش می شود. این امر موجب تولید صدای بسیار باکیفیت و شفاف از هندزفری می شود. بر این اساس، بی کیفیت بودن و پایین بودن میزان صدای هندزفری می تواند از فیک و تقلبی بودن آن ناشی شود.

ضمنا، بررسی محتوای جعبه، فرسوده بودن و کم رنگ بودن بسته بندی و نامناسب بودن هدفون با آناتومی گوش، از دیگر راهکارهای تشخیص هندزفری سامسونگ اصل از تقلبی به حساب می آید.

نکات مهم در خرید هندزفری سامسونگ

در هنگام خرید هندزفری سامسونگ باید به یک سری نکات و مولفه ها توجه ویژه ای داشت. طراحی خوب و ارگونومیک، کیفیت بالا و صدای باکیفیت و شفاف، از مهم ترین عوامل در هنگام انتخاب هندزفری سامسونگ است. طراحی ارگونومیک محصول مانع از ایجاد خستگی و احساس درد در ناحیه گوش می شود. در نتیجه این امر، کاربر می تواند برای بازه های طولانی، بدون احساس خستگی از هندزفری استفاده نماید.

هندزفری های سامسونگ متناسب با نوع نیاز و نحوه استفاده در دو نوع سیمی و بی سیم یا بلوتوثی موجود هستند. دارا بودن سیم، ویژگی بارز هندزفری های سیمی است. کیفیت سیم هندزفری با طول عمر مفید محصول ارتباط مستقیم دارد. بر همین اساس، در هنگام خرید هندزفری های سیمی باید به کیفیت و جنس سیم آن دقت نمود. هندزفری های بی سیم توسط بلوتوث به دستگاه های مقصد اتصال پیدا می کنند. در هنگام انتخاب این مدل از هندزفری ها باید به نسخه بلوتوث آن توجه شود. افزایش کیفیت اتصال، امکان متصل شدن به چندین دستگاه به صورت همزمان و پوشش فاصله بیشتر را می توان از مزایای نسخه بلوتوث هندزفری بی سیم برشمرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به فروشگاه اینترنتی لوازم دیجیتال مراجعه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =